اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه هایی جداگانه نسبت به وزش باد، گرد و خاک محلی و همچنین افزایش ارتفاع موج هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خوزستان ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در راه است

به گزارش قدس انلاین،  اداره کل هواشناسی خوزستان در یک اطلاعیه هشدار سطح زرد آمده است: افزایش تغییرات فشار سطح زمین وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعد از ظهرها پیش بینی می شود.

این وضعیت جوی در مناطق غربی، جنوب غربی و بخش‌هایی از مرکز استان باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گرد و غبار می‌شود.

در اطلاعیه ای دیگر هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در شمال خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان هشدار سطح زرده است صادر کرد.

این شرایط جوی از اوایل وقت جمعه هفته جاری تا اواخر وقت روز دوشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته جوی پایدار را برای استان نشان می‌دهد، در این مدت در مناطق غربی جنوب غربی و بخش‌هایی از مرکز، وزش باد به صورت متوسط گاهی نسبتا شدید خواهد بود که احتمال برخاستن گرد و غبار محلی و موقتی در این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

محمد سبزه زاری با اشاره به اینکه تا روز جمعه تغییرات دمایی محسوس نخواهد بود بیان کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۴۷.۶ و ایذه با ۲۰.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۳۰.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.