مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه شنبه شب در گزارش ماهانه خود اعلام کرد پهپادهای "ائتلاف بین‌المللی ضد داعش" به سرکردگی آمریکا ۳۱۵ نوبت پروتکل‌های توقف درگیری در سوریه را در ماه ژوئن (خرداد/ تیرماه) نقض کردند.

روسیه: پهپادهای آمریکایی ۳۱۵ نوبت پروتکل توقف درگیری در سوریه را نقض کردند

به گزارش قدس آنلاین، اولگ گورینوف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه گفت که این نقض با پهپادهای وابسته به ائتلاف خودخوانده ضد داعش به سرکردگی آمریکا صورت گرفته است.

وی پنجشنبه شب نیز گفته بود که با وجود تعهد طرف روسی به بندهای یادداشت توافق امضا شده میان روسیه و آمریکا در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ (۲۸ مهرماه ۱۳۹۴)، ائتلاف موسوم به ضد تروریسم به سرکردگی آمریکا به نقض پروتکل‌های توقف درگیری در سوریه ادامه می‌دهد.

گورینوف پیشتر با اشاره به تشدید حملات گروه‌های تروریستی ضد نیروهای نظامی و غیرنظامی در ماه ژوئن (خرداد/ تیر) جاری از ۴۷ مورد نقض معاهدات توقف خشونت‌ها و حملات خصمانه در مناطق کاهش تنش در سوریه خبر داد.

وی افزود که مرکز آشتی طرف‌های متخاصم شاهد تشدید فعالیت گروه‌های مخرب در خاک سوریه است که این اقدام با هدف بی ثبات کردن مناطق تحت کنترل نیروهای دولت مرکزی دمشق صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.