کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دما از صبح امروز در بیشتر نقاط خراسان رضوی بین سه تا هفت درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

میانگین دمای هوا در بیشتر نقاط خراسان رضوی تا ۷ درجه کاهش یافته است

به گزارش قدس خراسان، مرتضی اثمری اظهار کرد: بنا بر تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، میانگین دما از صبح امروز در بیشتر نقاط استان بین سه تا هفت درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با آغاز روند کاهشی دما، از امروز کمی از گرمای هوای استان کاسته و دمای هوا به درجه اعتدال نزدیک تر شد.

وی ادامه داد: این کاهش نسبی دما تا پایان هفته جاری برقرار خواهد ماند و بیشینه دما در خراسان رضوی از ۳۸ درجه سلسیوس فراتر نخواهد رفت.

اثمری گفت: وزش باد نیز پدیده غالب در استان است که در بیشتر نقاط موجب گرد و خاک و کاهش دید می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: شهرستان سبزوار روز گذشته با وزش باد ۶۱ کیلومتر در ساعت بیشترین میزان باد در استان را به ثبت رساند.

وی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته قوچان با ۱۸ و مه ولات با ۴۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۲۳ تا ۳۸ درجه را به ثبت رساند.

اثمری گفت: دمای هوای کنونی مشهد ۳۱ درجه سلسیوس است که امروز در گرمترین ساعات با سه درجه کاهش نسبت به روز گذشته تا ۳۵ درجه بالا می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.