مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان شامل ترانزیت ورودی، خروجی و صادراتی- وارداتی از مجموع ۴ پایانه مرزی فعال طی سه ماهه سال جاری ۴۳ درصد افزایش یافته است.

تردد از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی ۴۳ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان،جعفر شهامت اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش ترانزیت، نزدیک به ۳۹ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی از چهار پایانه مرزی استان ورود و خروج داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۶۲ درصد و از لحاظ تناژ جابجا شده ۵۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: تردد ترانزیت خروجی با رشد ۵۵ درصدی و تردد ترانزیت ورودی با رشد ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

وی گفت: در همین مدت تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۱۸۸۰۰ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۷۵۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۸ و ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

شهامت بیان کرد: در بهار سال جاری در بین پایانه‌های مرزی استان، پایانه لطف آباد دارای بیشترین تردد ترانزیتی با ۱۱۰۷۵ دستگاه ترانزیت خروجی و ۵۱۴۰ دستگاه ترانزیت ورودی بوده است که به ترتیب با ۱۰۲ و ۱۴۵ درصد از بیشترین رشد نیز برخوردار بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل به ترتیب ۴۲ درصد و ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج را ۵۱۹ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را ۶۴۲ دستگاه اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.