کارشناس امور زراعت جهاد کشاورزی نهاوند از پیش‌بینی برداشت یک‌هزار و ۸۰ تن کلزا در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت یک‌هزار و ۸۰ تن کلزا در نهاوند

به گزارش قدس آنلاین، رزیتا سیف امروز اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع کلزا در شهرستان نهاوند یک‌هزار و ۸۰ تن محصول برداشت شود که تاکنون ۴۵۰ تن برداشت و تحویل کارخانه روغن نهاوند شده است. 

وی افزود: نهاوند مرکز اصلی کشت کلزا در استان همدان است که سالانه بخش عمده‌ای از نیاز کارخانه روغن شهرستان را تامین می‌کند. 

کارشناس امور زراعت جهاد کشاورزی نهاوند به سطح زیر کشت محصول کلزا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال ۳۳۶ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول رفته که در مقایسه با سال گذشته حدود سه برابر شده است.

وی گفت: با توجه به میانگین برداشت سه تن در هر هکتار پیش بینی ما این است که از این میزان سطح زیر کشت یک‌هزار و ۹۰ تن کلزا برداشت شود.

سیف با بیان اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی در شرایط کنونی خشکسالی توسعه کشت‌های کم‌آب‌بر است، تأکید کرد: دانه روغنی کلزا با مصرف آب بسیار پایین با وجود ۴۵ درصد روغن در دانه آن باعث افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات در سال‌های بعدی می‌شود.

وی گفت: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن حدود ۴۵ درصد روغن بسیار باکیفیت از مزایای توسعه این محصول است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.