سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: پکن از سفر «جوزف بورل» به‌چین استقبال می‌کند.

وانگ ونبین: از سفر «جوزف بورل» به‌چین استقبال می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که پکن برای روابط با اتحادیه اروپا ارزش قائل است و لذا از «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دیدار در اولین زمان مناسب استقبال می کند.

به گزارش رویترز، این در حالیست که یک سخنگوی اتحادیه اروپا دیروز سه شنبه گفته بود که چین سفر «جوزف بورل» که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود را لغو کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی برنامه ریزی شده خود گفت: ما از بورل برای دیدار از چین در اولین زمان مناسب برای هر دو طرف استقبال می کنیم. ما تمایل داریم در این مورد با اتحادیه اروپا ارتباط برقرار کنیم.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از «نبیلا مسرالی» سخنگوی اتحادیه اروپا گفته بود: متاسفانه، همکاران چینی ما به ما اطلاع داده‌اند که دیگر امکان [سفر] در تاریخ‌ های تعیین‌ شده برای هفته آینده وجود ندارد. اکنون باید جایگزین‌ هایی پیدا کنیم.

پیش از این، بلومبرگ به نقل از «خورخه تولدو» سفیر اتحادیه اروپا در پکن اعلام کرده بود که بورل هفته آینده به چین سفر خواهد کرد تا با وزیر امور خارجه این کشور و دیگر مقامات آن دیدار کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً در مقاله ای که توسط روزنامه اسپانیایی ال پایس منتشر شد، تاکید کرد که روابط چین با اتحادیه اروپا موضوع سیاسی پیچیده تری نسبت به تعاملات اتحادیه اروپا با روسیه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.