فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز به جای رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین، ولی فقیه نماد عینی و مجسم صراط مستقیم برای امت اسلامی است و ترجمه اهدنا صراط المستقیم این است که خدایا ما را پشت سر امام و مقتدای عظیم الشان‌مان ثابت قدم نگهدار.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: ولی فقیه نماد عینی صراط مستقیم برای امت اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، امیر کیومرث حیدری درمراسم یادبود رژه باشکوه هوایی و زمینی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی در برابر امام خمینی در ۱۹ تیر ۵۸  که پیش ازظهر امروز در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید دارند، جهاد تبیین است که همواره به سه ویژگی قطعی، فوری و ضروری بودن آن در سخنان خود اشاره می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین یعنی به زبان بیاوریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی چه رویدادهای مهمی در جهان و جغرافیای کشورهای مسلمان رخ داده و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی چه ارزش‌هایی به وجود آورده است که این خود منبعث از بصیرت الهی امام بزرگوار(ره) است. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استقلال، آزادی، سربلندی، عزت و افتخار ما همگی در گذشته، حال و آینده مرهون آن عزیز سفر کرده است و درود بر روان پاک شهدای عزیزی که با اقتدا به شهدای کربلا و یاران رسول الله(ص) امام وقت خود را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به حماسه ارتشی‌ها در سال ۱۳۵۸ گفت : امروز ما گرامی میداریم این حماسه بزرگ، حماسه‌ای که ولایت مداری و ولایت‌مدار ماندن را زنده می‌کند. سوره حمد در قرآن کریم به خوبی جایگاه ولایت را تبیین می‌کند، آیه اهدنا صراط المستقیم تاکید می‌کند که خدایا مارا به صراط مستقیم هدایت فرما یعنی اگر کسی در این راه قرار گیرد بدون شک به رستگاری می‌رسد.

حیدری با اشاره به زنجیره ولایت اظهار کرد: راهی با این قداست حتما معلم، راهنما و هدایت‌گر می‌خواهد وگرنه رسیدن به هدف محقق نخواهد شد و همانطور که در اسلام و قرآن هم این مورد اشاره شده، پیامبران نماد عینی این صراط مستقیم بودند و مردم با مشاهده آنان زندگی و سیاست را آموختند تا این زنجیره به رسول گرامی اسلام رسید. پیامبر نماد عینی صراط مستقیم و بعد از ایشان ائمه معصومین نماد صراط مستقیم بودند اما امروز که رسول الله(ص) و ائمه معصومین در غیبت هستند به این معنی نیست که دیگر صراط مستقیم وجود ندارد چراکه وعده خدا این است که زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نمی‌شود. 

وی اظهار کرد: امروز به جای رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین، ولی فقیه نماد عینی و مجسم صراط مستقیم برای امت اسلامی است و ترجمه اهدنا صراط المستقیم این است که خدایا ما را پشت سر امام و مقتدای عظیم الشان‌مان ثابت قدم نگهدار.

حیدری با اشاره به این رویداد در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: واقعه باشکوه رژه هوایی و زمینی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی در برابر امام خمینی(ره) در ۱۹ تیر ۵۸ به همین موضوع ولایت پذیری اشاره دارد که ثابت کرده ما ارتشی‌ها امام (ره) را به عنوان ولایت فقیه پذیرفتیم  و امروز با این رژه با تو بیعت میبندیم، بیعتی ناگسستنی که تاریخ هم به آن شهادت می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.