وزارت دادگستری آمریکا یک استاد دانشگاه اسرائیلی -آمریکایی را به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرده است.

یک شهروند اسرائیلی -آمریکایی به نقض تحریم‌های ایران متهم شد

به گزارش قدس آنلاین، گال لوفت، ۵۷ ساله یک شهروند آمریکایی -اسرائیلی است که در ماه فوریه به دلیل همکاری محرمانه با چین، تلاش برای انجام یک معامله به منظور فروش تسلیحات به کنیا، لیبی و امارات متحده عربی بدون مجوزهای لازم ایالات متحده و فروش نفت ایران به چین برخلاف تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در قبرس بازداشت شد.

وی سپس به قید وثیقه آزاد شد اما اکنون کیفرخواست علیه او مشخص شده است.

این استاد دانشگاه مدعی است که اطلاعاتی در مورد تجارت خانواده بایدن با افراد مرتبط با اطلاعات نظامی چین دارد. او یکی از شاهدان کمیته مجلس نمایندگان آمریکا بود که در مورد تخلفات هانتر بایدن و پدرش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحقیق می‌کرد.

هرچند اکنون که وزارت دادگستری اتهاماتی را علیه او اعلام کرده است، وضعیت شهادت احتمالی او (علیه خانواده بایدن) مشخص نیست.

بر اساس کیفرخواست منتشر شده، گل لوفت به نقض تحریم‌های ایران، قاچاق اسلحه، نقض «قانون ثبت عوال خارجی» و ارائه اظهارات نادرست به ماموران فدرال متهم شده است.

به نوشته دیلی میل، لوفت ادعا می‌کند که در سال ۲۰۱۹ با ماموران FBI (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) در بروکسل ملاقات کرده و به آنها گفته است که بستگان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبالغ هنگفتی از مقامات چینی دریافت می‌کنند.

وی همچنین گفته است که شرکت انرژی دولتی CEFC ماهانه ۱۰۰۰۰۰ دلار به هانتر بایدن و ۶۵۰۰۰ دلار به جیم بایدن، عموی او (برادر جو بایدن) پرداخت می‌کند.

لوفت مدعی است که هانتر و جیم بایدن در ازای ارتباط با اف بی آی و استفاده از نام بایدن برای تبلیغ طرح کمربند و جاده چین در سراسر جهان پول را گرفتند.

روز دوشنبه، دادستان های منهتن جزئیات اتهامات علیه لوفت را که در اوایل سال جاری مطرح شد، تشریح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.