فیفا از پرداخت مبلغ 209 میلیون دلار به باشگاه های مختلف دنیا بابت حضور بازیکنان آنها در جام جهانی خبر داد.

پاداش حضور بازیکنان در جام‌جهانی؛ 209 میلیون دلار

به گزارش قدس آنلاین، پس از برگزاری جام جهانی 2022 قطر، 440 باشگاه از 51 فدراسیون کشورهای مختلف، بابت حضور بازیکنان در این رقابت ها، درآمد قابل توجهی کسب کردند. طبق اعلام رسانه ها، چیزی بیش از 200 میلیون دلار بین فدراسیون های مختلف تقسیم شده است.

این مبلغ تحت برنامه مزایای باشگاه ها که توسط فیفا پایه ریزی شده، بین باشگاه ها توزیع شده است که برای حضور 837 بازیکن در جام جهانی 2022 قطر، پرداخت خواهد شد.

نکته جالب درباره 440 باشگاهی که پس از جام جهانی 2022 قطر سهمی از بودجه دریافت خواهند کرد، این است که 78 تیم در دسته دوم لیگ های کشوری حضور داشتند، سیزده باشگاه در دسته سوم، پنج تیم در دسته چهارم و یک تیم نیز که در دسته پنجم، در جام جهانی نماینده ای داشتند.

فیفا در مجموع 209 میلیون دلار را بابت حضور 837 بازیکن در جام جهای پرداخت می کند. صرف نظر از اینکه هر بازیکن در طول مسابقات چند دقیقه بازی کرده اند، به ازای هر روز حضور آنها در تیم ملی، مبلغ 10950 دلار اختصاص داده شده است. طبق روال استاندارد، فیفا مبالغ را از طریق اتحادیه های عضوی که باشگاه های مربوطه به آنها وابسته هستند، توزیع خواهد کرد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز در این خصوص گفت: برنامه مزایای باشگاه ها، نمونه بارز این است که چگونه جام جهانی فوتبال تاثیر مثبتی بر فوتبال باشگاهی در سراسر جهان دارد. قطر 2022 نه تنها اوج یک دوره حرفه ای برای بسیاری از بازیکنان بود، بلکه موفق ترین جام جهانی بود که تا به حال به توسعه فوتبال در تمام نقاط کره زمین کمک کرده است. فوتبال باشگاهی نقش کلیدی در اکوسیستم فوتبال ایفا می کند و برنامه مزایای باشگاه ها که توسط فیفا اجرا می شود، فرصتی عالی برای حمایت از باشگاه ها در اختیار ما قرار می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.