رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های رگباری از روز شنبه /فردا/ شمال این استان را در بر می‌گیرد و تا اواسط هفته نیز این وضعیت ادامه دارد.

بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس‌آنلاین، مهدی صابری افزود: براساس بررسی‌های هواشناسی انجام شده روز جاری، جوی آرام در استان حاکم است اما با توجه به عبور امواج بارشی از منطقه از فردا و ماهیت بارندگی‌ها، هشدار زردی در زمینه سیلابی شدن مسیل‌ها و لزوم بکارگیری تدابیر لازم برای کاهش خسارت‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش ابر در استان اظهار کرد: آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ، رعد برق و وزش باد نیز تا اواخر وقت دوشنبه برای استان پیش بینی می‌شود که لازم است تدابیر لازم توسط دستگاه‌ها اتخاذ شود.

صابری ادامه داد: عدم تردد در کوهپایه‌ها و ارتفاعات نیز به مردم بومی محلی و چوپانان و کوهنوردان به علت احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ توصیه می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه افزایش نسبی دما تا سه درجه سانتی‌گراد برای استان در هفته پیش رو پیش بینی می‌شود، گفت: شهرستان شاهین دژ گرم‌ترین شهر استان با دمای مثبت ۳۵ درجه سانتی‌گراد در ۲۴ ساعت گذشته بود.

صابری با بیان اینکه شهرستان چالدران خنک‌ترین نقطه استان با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی‌گراد بود، اضافه کرد: دمای ارومیه نیز بین ۲۰ و ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

آذربایجان غربی منطقه‌ای کوهستانی با ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی سالانه است.

شهرستان سردشت پرباران ترین نقطه آن بوده و سالانه یک هزار میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.