رییس اتاق تعاون ایران گفت: ۹۵ درصد صنعت آسانسور در کشور بومی سازی شده است، تنها ۵ درصد از قطعات نیاز به واردات دارد که تا چند سال آینده تمام قطعات در داخل تولید شود.

۹۵ درصد صنعت آسانسور در کشور بومی‌سازی شده است

به گزارش قدس آنلاین، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در آئین افتتاح نمایشگاه آسانسور و پله برقی از ۲۳ تا ۲۶ تیر اظهار کرد: صنعت آسانسور در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و در تولید قطعات آسانسورها با ارتفاع بلند نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: تولیدات و کیفیت در این صنعت به حد قابل قبولی رسیده است که امیدواریم در کمتر از ۵ سال آینده از واردات بی نیاز شویم.

رئیس اتاق تعاون ایران بر توسعه صادرات با رفع موانع تاکید کرد و گفت: این اتاق در تعاملات با کشورهای مختلف دنیا به دنبال تسهیل صادرات است با اقداماتی که در صنعت آسانسور اتفاق می‌افتد در ۲ تا سه سال آینده صادرات پیشی خواهد گرفت.

وی افزود: صنعت آسانسور و پله برقی، در صنعت ساختمان پیشرو است و پیشرفت‌های قابل توجهی از نظر کمی و کیفی دارد.

عبداللهی با بیان اینکه تولیدات قطعات آسانسور و پله برقی به بیش از ۱۵ کشور دنیا صادر می‌شود گفت: صنعت آسانسور و پله برقی به خاطر کیفیت خوب یکی از صنایع پیشرو است و اکنون در کشورهای همسایه و اروپایی صادرات می‌کنیم امسال تمهیدات خوبی در حوزه صادرات گرفته شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی از هفت کشور دنیا حضور دارند که به تقویت صادرات کمک می‌کند.

عبداللهی با اشاره به تولید سالانه ۱۲۰۰ پله برقی در کشور، گفت: کمتر از هزار دستگاه مصرف داخلی است و بیش از ۲۰۰ دستگاه امکان صادرات دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.