همایش بزرگ پرچمداران بصیرت با حضور برادران و خواهران شیعه و سنی در سنندج برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج

به گزارش قدس آنلاین، همایش بزرگ پرچمداران بصیرت ظهر امروز با حضور مسئولان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه این شهر برگزار شد، در این مراسم برادران و خواهران شیعه و سنی در یک صفوف کنار هم برای امام حسین(ع) عزاداری کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که یک سال دیگر توفیق نوکری و حضور در خادمان امام حسین(ع) نصیبمان شد، بسیاری افراد این‌روزها میان هیاهوهای دنیوی راهشان را گم کرده و از مسیر غافل شده‌اند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی امام حسین(ع) را الگویی ماندگار برای بشریت توصیف کرد و افزود: سیدالشهدا(ع) در دوره امامت خود با سیره اخلاقی و رفتاری که نشات گرفته از روح متعالی و خصلت‌های ارزشمند بود، به دفاع از اسلام راستین و به مبارزه با ظلم پرداخت.

وی خادمی و نوکری امام حسین(ع) را یک افتخار دانست که نصیب هر کسی نمی‌شود و گفت: محبت، عشق و علاقه امام حسین(ع) به عبادت و راز و نیاز با خدا یکی از سیره‌های مهم عملی این امام همام به شمار می‌رود که باید بازگو و تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تأکید بر اینکه مداحان با مداحی‌هایشان شور و شعور حسینی ایجاد کنند، تصریح کرد: مداحی کار ارزشمندی است که مداحان باید قدر آن را دانسته و با دقت و ظرافت مطالب را بیان کنند، چرا که دشمن دنبال تفرقه و ایجاد تنش است. 

وی شعار هیئت‌ها برای محرم امسال را «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» خواند و افزود: در جلسات و مراسمات شأن اهل بیت(ع) را رعایت کنیم. مداحی نباید موسیقی و آواز شود، بلکه باید جایگاه و ارزش مکتب امام حسین(ع) را حفظ کنیم.

رازیانی بیان کرد: زینت جلسات اهل بیت(ع) طوری باشد وقتی فردی که یک بار هم در جلسات حضور نیافته، عاشق و جذب مکتب اهل بیت(ع) شود، نه اینکه خدایی نکرده با کوچکترین رفتار و برخورد ناشایست او را از هیئت دور کنیم.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) آتش جهنم را خاموش و گناهان را پاک می‌کند، اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم مهم‌ترین درسی است که باید از حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) آموخت.

وی با اشاره به روایتی گفت: وقتی مجلسی برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود، میزبان اصلی سیدالشهدا(ع) است و خودشان متولیان برپایی، افراد حاضر و مداحان مراسم را دعای خیر می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: مداحی و شعرخوانی مراسم مطابق با دستورات دینی و شأن و جایگاه ائمه اطهار (ع) و اهل بیت (ع) باشد. مضامین پرورش‌دهنده اخلاق و انسان را به معنویت نزدیک کند، نه اینکه افراد را دور کند.

کاروند از حمایت و کمک مالی اوقاف به ۱۴۵ هیئت مذهبی کردستان از محل موقوفات و مردمی خبر داد و تصریح کرد: در حد توان و توافقات صورت گرفته با مدیرکل تبلیغات اسلامی در هزینه‌کرد برپایی مراسمات عزاداری ماه محرم در استان کمک خواهیم کرد.

در پایان مراسم از هیئت‌ها و خادمان مکتب حسینی در استان کردستان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.