وزیر دفاع هند گفت گه وزارت دفاع با خرید ۲۶ جنگنده ناونشین «رافال» و سه زیردریایی کلاس «اسکورپن» از فرانسه موافقت کرده است.

قدرت گرفتن ارتش هند با زیردریایی‌های «اسکورپن» و جنگنده‌های «رافال»

به گزارش قدس آنلاین، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه از خریدهای تسلیحاتی قابل توجه هند از جمله زیر دریایی و جنگنده از فرانسه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند گفت، وزارت دفاع با خرید ۲۶ جنگنده «رافال» برای نیروی دریایی و سه زیردریایی کلاس «اسکورپن» از فرانسه موافقت کرده است.

نیروی دریایی هند نیم نگاهی به چین و پاکستان به عنوان دو رقیب جدی خود دارد. نیروی دریایی چین به انواع تجهیزات پیشرفته از جمله «ناوهای هواپیمابر» مجهز است. زمزمه‌هایی نیز از خرید زیردریایی اتمی توسط پاکستان و افزایش بودجه دفاعی این کشور به گوش می‌رسد(جزئیات بیشتر).

قدرت گرفتن ارتش هند با زیردریایی‌های «اسکورپن» و جنگنده‌های «رافال»

بر اساس این گزارش، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند پنجشنبه گذشته به فرانسه سفر کرد. انتظار می‌رود مجموعه‌ای از قراردادهای دفاعی و طرح مشترک جدید برای تضمین ثبات در اقیانوس‌های هند وآرام بین دو کشور صورت گیرد. ارزش کل خریدها ۹.۷۵ میلیارد دلار است.

مودی در چند سال گذشته هزینه‌های نوسازی‌ ارتش را افزایش داده است و در عین حال بر تعهد دولت  برای تقویت تولید داخلی جهت تامین نیروهای مستقر در امتداد دو مرز پاکستان و چین تاکید می‌کند.

از نکات حائز اهمیت این قرار داد این بود که نوع ناو نشین جت های رافال برای استفاده در اولین ناو هواپیمابر بومی هند در نظر گرفته شده است. در آزمایش‌های سال گذشته، این جنگنده ساخت فرانسه بر جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت»  آمریکایی برتری داشت. ۲۶ جت رافال ام از اولین ناو هواپیمابر بومی نیروی دریایی هند، و همچنین ناو هواپیمابر «ویکرا مادیتیا» با جت‌های «میگ-۲۹» ناونشین عملیاتی خواهند شد.

هند قبل از خرید رافال در سال ۲۰۱۵، در دهه هشتاد میلادی  جنگنده «میراژ» از فرانسه خریده بود.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.