وزیر نفت گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان اختصاص یافته که در قالب طرح های عام المنفعه هزینه خواهد شد.

وزیر نفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طرح عام‌المنفعه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

به گزارش قدس‌آنلاین، جواد اوجی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری گچساران افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های از جمله درمانی، آبرسانی و عمران شهری روستایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶ هزار میلیارد ریال وزارت نفت برای اجرای طرح عام المنفعه به این استان اختصاص داد.

اوجی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در حوزه نفت و گاز در کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم میعانات گازی شناور را حذف کردیم، گفت: ۷۸ میلیون بشکه میعانات گازی شناور روی آب از مهمترین مشکلات اساسی و چالش های حوزه نفت در دولت بود که این مشکل را رفع کرد.

اوجی ادامه داد: بیش از ۴۶۰ میلیون دلار هزینه اجاره کشتی و نگهداری میعانات گازی شناور بر روی آب بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم رفع شد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در زمستان ۱۳۹۹ با خاموشی گاز مواجه بودیم، گفت: در این مدت با ۲۵۰ میلیون متر مکعب ناترازی بین تولید و مصرف گاز مواجه بودیم.

وزیر نفت ادامه داد: دولت در سال ۹۹ با کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه بود که این میزان در دولت سیزدهم با درآمد ۴۸۰ میلیارد تومانی پوشانده شد.

وی با اشاره به روند پیشرفت چشمگیر طرح های نفتی در دولت سیزدهم افزود: در آغاز دولت سیزدهم فاز ۲ پالایشگاه آبادان ۶۰ درصد پیشرفت داشت که هم اکنون این طرح به بهره برداری رسیده و ۲۱۰ هزار بشکه فرآورده‌های این پالایشگاه است که از خام فروشی جلوگیری می کند.

وزیر نفت گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که زنجیره پتروشیمی آن کامل است و دارای ۲ مجتمع پایین دستی است.

اوجی ادامه داد: پتروشیمی گچساران زمینه اشتغال بیش از یکهزار نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: طرح ذخیره سازی میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای کمک به رفع مشکل ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز مختار امروز (دوشنبه )به بهره برداری رسید.

اوجی گفت: در دور اول سفر ریاست جمهور به کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان گچساران اختصاص یافت که در این زمینه ۱۱۳ پروژه در قالب طرح های مسئولیت‌های اجتماعی اجرا شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریال برای شهرستان گچساران در این دور از سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده که از این میزان بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال در قالب هدیه دولت به این شهرستان است.

وزیر نفت با اشاره به روند اجرایی بیمارستان نفت گچساران گفت: بیش از ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع مجدد فعالیت عمرانی این طرح در نظر گرفته شده است.

اوجی ادامه داد: در صورت راه اندازی این بیمارستان، افراد آسیب پذیر منطقه می توانند در این مرکز درمانی خدمات درمانی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان بیکار این شهرستان در قالب طرح مسئولیت اجتماعی، آموزش فنی رایگان دریافت می کنند و در صورت نیاز از این جوانان آموزش دیده در نفت و گاز استفاده خواهد کرد.

اوجی گفت: در صورتی که سرمایه‌گذاری که در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بخواهد در استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کند از آن استقبال خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.