شهرستان دماوند به دلیل کمبود آب در سفره‌های زیرزمینی، با کاهش دبی آب مواجه است و به همین علت شهروندان با قطعی‌های چند ساعته یا افت فشار در نقاط مختلف مواجه هستند.

قطعی آب در دماوند تا کی ادامه دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، قطعی‌های مکرر آب شرب طی روزهای گذشته باعث گلایه‌مندی شهروندان دماوند شده است. قطعی‌ آب در طول شبانه‌روز موضوعی تازه نیست و سال‌هاست که مردم شهرستان دماوند در طول سال به ویژه در فصل گرمای تابستان دچار این مشکل می‌شوند و با توجه به وجود این مشکل طی سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شد که اقدامات اساسی جهت رفع مشکلات انجام شود، اما همچنان قطعی‌های آب شرب در برهه کنونی نیز وجود دارد.

قطعی‌های آب در دماوند به ۱۲ ساعت هم رسیده است!

محمدی، یکی از شهروندان ساکن منطقه مهک گفت: قطعی‌های آب در منطقه مهک منطقه گیلاوند گاهی در طول شبانه‌روز به بیش از ۱۲ ساعت می‌رسد و کوچه‌های عرفان، شقایق و صدف‌ها برای گذراندن کارهای روزمره خود با مشکل مواجه هستند.

حسینی، از دیگر شهروندان در خصوص اطلاع‌رسانی قطعی‌های آب افزود: متاسفانه ساعت مشخصی برای قطعی‌ها وجود ندارد که با این وجود نمی‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای گذراندن امور خود داشته باشیم.

ساعت مشخصی برای قطعی‌ها وجود ندارد

رحمانی، یکی از ساکنان منطقه دمادشت بیان کرد: متاسفانه برخلاف تذکر فرماندار شهرستان دماوند، تقریبا هر روز جریان آب منطقه دمادشت و بلوار باهنر بدون اطلاع قبلی و در ساعات مختلف قطع می‌شود؛ متاسفانه اداره آبفا صرفا مردم را مقصر و علت قطعی‌ها را مصرف بیش از حد می‌داند و تنها نصب تانکر ذخیره‌سازی آب در منازل مسکونی را راهکار رهایی از قطعی آب عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: آیا این اداره هیچ برنامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات و منابع و چاه‌ها و نحوه مدیریت توزیع در شبکه مصرف و در مجموع برنامه‌ای متناسب با توسعه شهر ندارد؟ آیا حداقل نباید به مردم این شهر قبل از قطعی آب اطلاع رسانی شود؟ کدام مخزن آب توانایی ذخیره میزان آب مورد نیاز مثلا ۲۰ واحد آپارتمانی را دارد؟

آب بدون اطلاع قبلی، قطع می‌شود

باقری از ساکنان شهرک فرهنگیان نیز اظهار کرد: روز گذشته بدون اطلاع قبلی، آب را به مدت ۵ ساعت قطع کردند و بعد از پنج ساعت هم که وصل شد، افت فشار داشت و نیمه‌های شب مجددا قطع شد.

ساکن یکی دیگر از مناطق شهر دماوند تصریح کرد: بعضی از خانه‌های ویلایی در شهر دماوند، چاه غیرمجاز حفر کرده و در کنار آن استخر دارند؛ متاسفانه بدون توجه به کمبود آب و مشکلاتی که مردم دست به گریبان آن هستند، از چاه‌های خود یا آب شرب شهری برای پر کردن استخرهایشان استفاده می‌کنند.

یکی از ساکنان میدان گل‌های منطقه گیلاوند نیز بیان کرد: از ۱۲ شب تا ۶ صبح و در طول روز هم از ساعت یک تا ۵ بعدازظهر آب نداریم و کارکنان اداره آب می‌گویند ما وظیفه نداریم به طبقه‌های دوم و سوم آب‌رسانی کنیم.
 

قطعی آب در دماوند تا کی ادامه دارد؟


بررسی وضعیت سطح مخازن و منابع تأمین آب شهر دماوند

پیرو درخواست‌ها و گلایه‌های مکرر مردم شهر دماوند در خصوص قطعی‌های متعدد آب طی روزهای گذشته، خبرنگار با حضور در مرکز پایش شرکت آب و فضلاب شهر دماوند از روند اقدامات شرکت آبفا برای آب‌رسانی به شهروندان در مناطق مختلف شهر مطلع و گفت‌وگویی با رئیس امور بهره‌برداری آبفای این شهر انجام شد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته از طریق سیستم مانیتورینگ مدیریت مخازن شرکت آب و فاضلاب، سطح مخازن آب شرب شهر دماوند به دلیل کاهش دبی چاه‌ها و مصرف بی‌رویه از سوی مشترکان با افت شدید مواجه است؛ به همین منظور و جهت جلوگیری از قطعی‌های گسترده آب شرب، آب مشترکین برخی مناطق با افت فشار یا قطعی مواجه می‌شود تا آب مورد نیاز سایر مناطق به ویژه در بالادست و ارتفاعات تأمین شود.

سطح مخازن آب شرب دماوند با افت شدید مواجه است که جهت جلوگیری از قطعی‌های گسترده، آب مشترکین برخی مناطق با افت فشار یا قطعی مواجه می‌شود

یکی از قطعی‌های مهم آب یا کاهش افت فشار در مناطق مختلف به ویژه شهرک‌های گیلاوند، از ساعت ۱۲ شب تا صبح است که نسبت به ذخیره‌سازی آب در مخازن اقدام می‌شود تا در طول روز شاهد قطعی گسترده در سطح شهر نباشیم؛ از سویی دیگر، برخی آسیب‌ها به تأسیسات و شبکه آب‌رسانی، غیرقابل پیش‌بینی است که همین امر سبب کاهش سطح آب مخازن و قطعی آب مشترکین می‌شود.

به عنوان نمونه در چند شب گذشته، تابلوی برق مخزن آلیه‌دره به دلیل گرمای زیاد دچار آتش‌سوزی شد و همین امر سبب کاهش ۵۰ لیتر آب شرب گردید که با تلاش چند ساعته عوامل شرکت آبفا و برق این مشکل برطرف شد.

چرا دماوند با بحران کم آبی مواجه است؟

مسعود هادی‌زاده، مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند  اظهار کرد: در سال جاری، شاهد کاهش نزولات جوی و آسمانی بوده‌ایم؛ هر چند در سال گذشته، برف و باران را داشتیم، اما میزان بارش‌ها کفاف ذخیره‌سازی آب مورد نیاز را نداشته است.

وی گفت: بارش برف و باران سال گذشته، تنها توانسته وضع موجود را حفظ کند و ذخیره‌سازی برای سفره‌های زیرزمینی را به همراه نداشته است؛ متاسفانه رودخانه خشک شده و آب‌های سطحی بسیار ناچیز هستند؛ همچنین تمام تأمین آب شرب شهرستان دماوند از طریق چاه‌هاست و به دلیل کاهش آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی، متاسفانه دبی چاه‌ها و تولید آب کاهش پیدا کرده است.

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند ادامه داد: در حال حاضر، میزان تولید و میزان مصرف، ناترازی دارد و به همین دلیل در فصل تابستان با بحران کم آبی و در برخی از نقاط با قطعی‌های چند ساعته آب مواجه هستیم.
 

قطعی آب در دماوند تا کی ادامه دارد؟


آبی در رودخانه‌ها وجود ندارد که چاه‌ها تغذیه شوند

هادی‌زاده با بیان اینکه از سال گذشته حفر ۶ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت، افزود: در این زمینه، ۴ حلقه چاه حفاری شد و با توجه به اینکه آب چاه‌ها از طریق آب‌های جاری و سطحی تامین می‌شود، متاسفانه آبی در رودخانه‌ها وجود ندارد که چاه‌ها تغذیه شوند.

وی گفت: میزان نیاز آبی که با لحاظ کمبود پیش‌بینی کردیم، ۸۰ لیتر در ثانیه بود؛ قرار بود که ۶۰ لیتر از طریق حفر چاه‌ها و مابقی از طریق اصلاح و بازسازی شبکه تامین شود؛ قریب به ۱۷ تا ۲۰ کیلومتر در شهر دماوند حفاری جهت اصلاح و بازسازی شبکه آب‌رسانی داشتیم و پس از این اقدام، ۴.۵ لیتر آب در خمینی‌آباد و ۶.۵ لیتر در محلات درویش، قاضی و فرامه از هدررفت آب جلوگیری شد.

شبکه آب‌رسانی شهر دماوند به شهرها یا مناطق دیگر جهت تأمین آب متصل نیست

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند خاطرنشان کرد: چاه‌هایی که حفر کردیم به دبی مد نظر نرسید و چاه‌ها کاهش دبی داشتند و به همین جهت، میزان آب مورد نیاز تامین نشده است‌؛ شبکه آب‌رسانی شهر دماوند به شهرها یا مناطق دیگر جهت تأمین آب متصل نیست.

آبفا: مجبور به قطعی چند ساعته، برای آب‌رسانی به همه مناطق هستیم

هادی‌زاده با بیان اینکه شهر دماوند دارای ۲۴ هزار مشترک آب است، اظهار کرد: براساس استانداردهای ایران، هر فرد باید حدود ۱۵۰ لیتر آب در روز مصرف کند، اما اکنون طبق بررسی کارشناسان، مصرف روزانه هر فرد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر است.

وی افزود: برای تأمین آب شرب شهر دماوند به ۴۲۰ لیتر در ثانیه آب نیاز است که در حال حاضر، با کاهش ۶۰ لیتری دبی منابع آبی مواجه هستیم؛ در اسفندماه سال گذشته، ۳۷۲ لیتر آب تولید داشتیم که این عدد در اردیبهشت‌ماه به ۳۵۲ لیتر در ثانیه رسید.

مدیر امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند ادامه داد: این کاهش تولید آب به دلیل این بود که یکی از چاه‌های تأمین آب که ۲۰ لیتر در ثانیه آب تولید می‌کرد، خشک شد و با کاهش دبی مواجه شدیم؛ با تلاش‌های صورت گرفته و احیای این چاه، تولید آن از ۲۰ لیتر به ۷ لیتر رسید که مشکلات زیادی برای ما به وجود آورد.

هادی‌زاده بیان کرد: به دلیل کمبود آب در سفره‌های زیرزمینی نیز با کاهش دبی آب مواجه هستیم و به همین علت، شاهد افت شدید سطح مخازن آب شهری بوده و برای آب‌رسانی به همه مناطق مجبور به قطعی چند ساعته یا افت فشار در نقاط مختلف هستیم.

منطقه مهک ۳۰ لیتر مصرف مازاد دارد

وی با بیان اینکه از بخشی از هدررفت آب با اصلاح و بازسازی ۱۷.۵ تا ۲۰ کیلومتر از شبکه آب‌رسانی جلوگیری شد، تصریح کرد: با اجرای طرح بازسازی و اصلاح شبکه، از ۴ لیتر هدررفت آب در خمینی آباد و ۶.۵ لیتر در محلات درویش و فرامه جلوگیری شد، همچنین به دلیل افت فشار یا کاهش سطح مخازن منطقه گیلاوند، گاهی مجبور هستیم که از مخازن مرکز شهر، به این منطقه آب تزریق کنیم تا دچار قطعی‌های گسترده نشویم.

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند در خصوص مصرف بی‌رویه آب در منطقه مهک افزود: با توجه به تراکم جمعیتی منطقه مهک، باید خروجی مخزن آب این منطقه بین ۸۰ تا ۹۰ لیتر در ثانیه باشد که اکنون این میزان به عدد ۱۱۶ لیتر رسیده و این نشان می‌دهد که این منطقه حدود ۲۶ تا ۳۰ لیتر مازاد مصرف دارد.
 

قطعی آب در دماوند تا کی ادامه دارد؟


برخی افراد با آب شرب فضای سبز را آبیاری می‌کنند

هادی‌زاده اضافه کرد: با توجه به وجود ۲ پارک بزرگ در منطقه مهک، شهرداری دماوند همکاری کرد و این ۲ پارک با استفاده از آب غیرقابل شرب آبیاری می‌شود، اما دیگر فضاهای سبزی که در ساختمان‌های ساکنین وجود دارد، اکثریت با استفاده از آب شرب آبیاری و باعث افزایش مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های میدانی در سطح شهر، مشاهده می‌کنیم که برخی افراد با آب شرب باغچه خود را آبیاری می‌کنند و همین سبب ضایع شدن حق و حقوق دیگران می‌شود.

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند با بیان اینکه هفته بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: مطمئناً افزایش گرما، سبب افزایش مصرف آب می‌شود و ما با تمام ظرفیت در حال تولید آب مورد نیاز شهروندان هستیم؛ با توجه به گردشگرپذیری دماوند در ایام پنج‌شنبه و جمعه، شبکه آب‌رسانی از حالت پایداری خارج می‌شود. 

افت شدید منابع آب زیرزمینی دماوند

هادی‌زاده اظهار کرد: بحران آبی موجود به دلیل گرمای هوا و کاهش نزولات آسمانی است؛ بارش‌های اخیر چیزی به ظرفیت‌های آب زیرزمینی اضافه نکرده و طبق اعلام هواشناسی ۸۰ درصد کاهش بارندگی‌ها را داشتیم و به همین دلیل، با افت شدید منابع آب زیرزمینی شهرستان دماوند مواجه هستیم.

 بحران آبی موجود به دلیل گرمای هوا و کاهش نزولات آسمانی است

وی افزود: برای تأمین آب مورد نیاز چاه‌های جدید اضافه می‌کنیم، اما متاسفانه چاه‌های دیگری خشک می‌شوند و ظرفیت‌های تولید آب را از دست می‌دهیم؛ در حال حاضر، با چاه‌هایی که از سوی دیگر دستگاه‌ها به ظرفیت شبکه آب شرب اضافه شده، حدود ۲۴ چاه فعال در شهر دماوند داریم که ناگهان با افت فشار این چاه‌ها مواجه می‌شویم.

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند با بیان اینکه در حال پیگیری هستیم که از بخش‌های دیگر به ظرفیت آبی شهر دماوند اضافه کنیم، گفت: از سویی دیگر، برخی از پمپ‌های ایستگاه‌های پمپاژ دچار آسیب می‌شوند و این امر منجر به کاهش ظرفیت تولید می‌گردد و با توجه به گرمای شدید هنوز نتوانستیم به شرایط پایدار در شهر دماوند برسیم.

طبقات بالایی ساختمان‌ها موظف به نصب مخزن ذخیره آب هستند

هادی‌زاده تأکید کرد: اگر مردم ۱۰ تا ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی و برای مایحتاج خود مخزن ذخیره تهیه کنند، از فصل گرما و تابستان بدون مشکل عبور خواهیم کرد؛ سعی کرده‌ایم که قطعی‌های آب را کوتاه کنیم، اما با توجه به گرمای هوا و مصرف بی‌رویه، قطعی آب برخی مناطق زیادی می‌شود یا کاهش افت فشار پیدا می‌کند تا سایر مناطق از آب برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه مجوز حفر یک حلقه چاه جدید اخذ شده است، افزود: روند بهره‌برداری از چاه جدید در حال انجام بوده، اما متأسفانه تکمیل آن زمان‌بر است؛ از سال گذشته، با اقدامات صورت پذیرفته، چاه‌های جدیدی وارد مدار کردیم، اما ناگهان با افت شدید چاه‌ها مواجه می‌شویم.

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند در ادامه با اشاره به آب‌رسانی به طبقات بالایی ساختمان‌ها گفت: طبق الزامات و قوانین وزارت نیرو، طبقات بالایی ساختمان‌ها موظف به نصب مخزن ذخیره آب هستند تا در مواقع قطعی، آب مورد نیاز خود را داشته باشند و ما می‌توانیم با تانکر به آن‌ها آب‌رسانی کنیم.
 

قطعی آب در دماوند تا کی ادامه دارد؟


حسینیه‌ها و مساجد از مخازن ذخیره آب استفاده کنند

هادی‌زاده تصریح کرد: اگر شرایط عادی و سفره‌های زیرزمینی آب داشته باشند، مشکلی برای آب‌رسانی وجود ندارد، اما با توجه به شرایط بحرانی که داریم، لازم است که شهروندان برای نیاز خود آب ذخیره کنند تا در ساعت‌های قطعی دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم به همه حسینیه‌ها و مساجد اعلام کردیم که با توجه به جمعیت‌پذیری خود حتماً از مخزن ذخیره آب استفاده کنند تا در شرایط بحرانی نیز بتوانیم با تانکر به آن‌ها آب‌رسانی کنیم.

قطعی‌های شبانه برای ذخیره‌سازی آب در مخازن است

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند در خصوص قطعی‌های شبانه آب شرب در مناطق مختلف شهر دماوند اظهار کرد: با توجه به پهنه و سطح مخازن هر منطقه، جهت ذخیره‌سازی آب در مخازن مجبور به قطعی آب در طول شب از ساعت ۱۲ تا ۵ صبح که مصرف کم است، هستیم و اگر این قطعی‌ها صورت نگیرد، طی روز با قطعی‌های گسترده مواجه می‌شویم.

هادی‌زاده خاطرنشان کرد: در بعضی از ساعات، به قدری که مصرف آب زیاد است، باید فشار آب در مناطق پایین‌دست را کاهش دهیم تا آب به مناطق بالادست برسد و گاهی این قطع و وصلی آب چند ساعت زمان نیاز دارد.

برخی قطعی‌های آب یا کاهش افت فشار غیرقابل پیش‌بینی است

وی با بیان اینکه قطعی‌های آب در مناطق را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، بیان کرد: برخی قطعی‌های آب یا کاهش افت فشار غیرقابل پیش‌بینی است و برخی مواقع، گرمای هوا یا مشکلات تأسیسات سبب می‌شود که آب مشترکان با تأخیر وصل شود.

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که اگر شرایط گرمای هوا ادامه داشته باشد، تا شهریورماه سال جاری بحران آبی وجود دارد و از شهروندان درخواست داریم که جهت رفع مشکلات، با تهیه مخازن ذخیره‌سازی برای نیاز خود و صرفه‌جویی در مصرف آب با ما همکاری کنند.

انشعاب آب برخی مشترکان پرمصرف قطع شده است

هادی‌زاده از ساخت مخزن  ۲ هزار مترمکعبی در مسکن مهر دماوند خبر داد و گفت: این مخزن در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا شهریورماه به ظرفیت شبکه مسکن مهر اضافه شود؛ همچنین در منطقه چشمه اعلا نیز احداث یک مخزن در نظر گرفته شده که به زودی جهت ذخیره‌سازی آب احداث خواهد شد.

با توجه به شرایط موجود، با هیچ مشترکی تعارف نداریم و قطعاً با مشترکان پرمصرف برخورد قانونی خواهد شد

وی در خصوص مشترکان پرمصرف تأکید داشت: به مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار دادیم و برخی انشعابات نیز قطع شده است؛ با توجه به شرایط موجود، با هیچ مشترکی تعارف نداریم و قطعاً با مشترکان پرمصرف برخورد قانونی خواهد شد.

مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی مهک تا هفته دولت افتتاح می‌شود

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز در حاشیه بازدید از مرکز پایش و راهبردی آبفای شهر دماوند اظهار کرد: مخزن تأمین آب برای مهک و مسکن مهر منطقه گیلاوند در حال احداث بوده که تلاش می‌کنیم تا هفته دولت مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی مهک را افتتاح کنیم.

وی افزود: دومین مخزن ۲ هزار مترمکعبی با اختصاص زمین در چشمه‌اعلا و با انتخاب پیمانکار به زودی عملیات تجهیز کارگاه آن اجرایی خواهد شد؛ امور آب و آبفای شهری درحال بررسی هستند تا چاه‌های بیشتری که امکان استفاده از آب شرب دارند را وارد مدار کنند تا وضعیت آب شرب بهبود پیدا کند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: از صبر و حوصله مردم عزیز و شریف منطقه دماوند نهایت تشکر می‌شود،  آبفای شهری تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات بکارگرفته‌ است، همچنین در سفر ریاست جمهوری تخصیص آب از سدهای نمرود و لار مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا تامین منابع آب پایدار برای منطقه انجام شود.
 

قطعی آب در دماوند تا کی ادامه دارد؟


 تخصیص حقابه از سدهای لار و نمرود از مطالبات شهرستان است

طاهرخانی همچنین بیان کرد: تأمین آب شرب از وظایف مهم شرکت آب و فاضلاب است که باید نسبت به رفع کمبودها و نواقص در طول سال پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی در خصوص حل مشکل آب شرب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا پایان تابستان زمان زیادی باقی مانده، باید برنامه‌ریزی صحیح و درستی هم برای تأمین و هم برای توزیع آب شرب داشته باشیم؛ همزمان با لایروبی سد لتیان، در رودهن نیز مشکلاتی به وجود آمد که با پیگیری‌های به‌عمل آمده مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع گردید.

تخصیص حقابه از سدهای لار و نمرود از مطالبات شهرستان است

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در سال‌های گذشته با افزایش جمعیت و وسعت مناطق مسکونی، پیش‌بینی لازم در خصوص تامین آب شرب صورت نگرفته است و در حال حاضر، ضمن پیگیری استفاده از نقاط جدید آب‌های زیرزمینی در سفر رئیس جمهور برای تامین آب پایدار، تخصیص حقابه از سدهای لار و نمرود از مطالبات شهرستان است.

طاهرخانی با تاکید بر انجام آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب در فضای مجازی بیان کرد: جلوگیری از استفاده از آب شرب در ساخت‌وسازها، برخورد با شست‌وشوی معابر واحدهای تجاری و آبیاری فضای سبز با برنامه‌ریزی توسط شهرداری‌ها و ادارات آب از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: حقابه چاه‌ها باید مشخص شده و مابقی به شبکه آبرسانی تزریق شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

قطعی آب در دماوند تا کی ادامه دارد؟

دستورالعملی از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو برای اجرای برنامه زمان‌بندی شده قطعی آب وجود ندارد 

در خصوص اعلام برنامه دقیق برای قطعی‌های آب، طبق پیگیری‌های انجام شده از اداره آب و فاضلاب شهر دماوند، دستورالعملی از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو برای اجرای برنامه زمان‌بندی شده قطعی آب وجود ندارد و برخی قطعی‌ها یا خرابی‌های شبکه که قابل پیش‌بینی است، از طریق رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

شهر دماوند چند سالی است که با بحران بی‌آبی مواجه است و با وجود همه اقدامات انجام شده از جمله اصلاح و بازسازی شبکه، حفر چاه و احداث مخزن جدید، اما همچنان این شهر با قطعی و کمبود آب مواجه است.

از این رو، لازم است که هرچه زودتر جهت جلوگیری از قطعی‌های گسترده آب شرب که جزو نیاز اولیه شهروندان است، اقدامات اساسی‌تری از جمله انتقال آب از سد نمرود یا انتقال آب از نشتی سد لار صورت پذیرد.

همچنین ضرورت دارد شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند، با مشترکان پرمصرف به ویژه برخی ویلادارانی که استخرهای خود را با آب شرب پر می‌کنند نیز برخورد جدی‌تری شود تا دماوندی‌ها با مشکلات کمتری مواجه شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.