مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه اعلام کرد، کی‌یف تنها یک راه برای جلوگیری از نابودی کامل دارد اینکه فورا با مسکو وارد مذاکره شود.

مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا: کی‌یف تنها یک راه برای ممانعت از نابودی کامل دارد؛ مذاکره با مسکو

به گزارش قدس‌آنلاین، داگلاس مک گریگور، مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا در یوتیوب گفت: باید توجه داشت که وقتی نوبت به توافق‌های مربوط به سرزمین می‌رسد، روس‌ها سرزمین‌هایی را که برای آن سخت جنگیده‌اند، تحویل نمی‌دهند، بنابراین ما باید در مورد آنچه اکنون از اوکراین باقی مانده واقع‌بین باشیم.

وی افزود، اگر اوکراین امروز وارد مذاکره شود حداقل چیزی را حفظ خواهد کرد؛ اما اگر این کار را انجام ندهد، آنقدر کوچک می‌شود که هرگز کنترلی بر قلمرو خود نخواهد داشت.

مک گریگور افزود: برای دستیابی به توافق با روسیه، اوکراین باید با وضعیت بی‌طرف موافقت، هرگونه کمک خارجی را متوقف و همه اعضای ناتو را از خاک خود بیرون کند.

مسکو پیوسته تمایل خود را برای مذاکره با کی‌یف و حامیان غربی نظام اوکراین اعلام و تاکید کرده که وضعیت جدید در میدان باید در نظر گرفته و به رسمیت شناخته شود.

اوکراین تحت فشار آمریکا و برخی از کشورهای غربی زیر بار مذاکره نمی‌رود و تلاش می‌کند مناطقی که روسیه اشغال کرده، پس بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.