دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، احیای تمام ارزش‌ها در جامعه اسلامی است.

امر به معروف احیای تمام ارزش‌ها در جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام بهنام دلریش روز جمعه اظهار کرد: صحبت کردن از امر به معروف یعنی سخن گفتن از شرافت و احیای ارزش‌ها، بطوریکه خداوند متعال ملاک برتری جوامع را مساله امر به معروف و نهی از منکر عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که جامعه نسبت به بدی ها دغدغه مند باشد موفق است و توصیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم همین مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اصلاح امت جدش قیام کرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجب عینی است و اکثر علما در این زمینه متفق القول هستند و تنها واجبی است که مشترک بین خدا، پیامبر و امت است.

حجت الاسلام دلریش گفت: اگر بگوییم امر به معروف تنها به حجاب مربوط می‌شود این حرف اجحاف در حق این فریضه الهی است چه بسا منکراتی هستند که اتفاق می‌افتد ولی انسان نسبت به آنها بی تفاوت است و از کنارش رد می‌شود.

وی اضافه کرد: هر کسی به باطل واکنش نشان ندهد و سکوت کند تبعات آن باطل گریبانگیر خود او خواهد شد.

حجت الاسلام دلریش افزود: وظیفه همه است که نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و به این مهم دقت کنند معروف ها در جامعه قدرت هم افزایی دارند هرچقدر خوبی در جامعه باشد به دنبال آن خوبی دیگر بوجود خواهد آمد و هر معروفی که به آن اقدام می‌کنیم بذری است که نشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.