به دنبال به آتش کشیده شدن سفارت سوئد در بغداد در اعتراض به اهانت به قرآن کریم، ریاست جمهوری عراق نسبت به تلاش‌ها با هدف ناامن جلوه دادن این کشور برای هیات‌های دیپلماتیک هشدار داد.

هشدار ریاست جمهوری عراق درباره تلاش‌ها برای ناامن جلوه دادن این کشور

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع رسانی «عبد اللطیف رشید» رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تلاش‌ها برای ناامن جلوه دادن این کشور، اعلام کرد که «ما اهانت‌های جنایتکارانه به قرآن کریم را محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و دولت‌های غربی می‌خواهیم که مانع از این اقدامات شوند».

ریاست جمهوری عراق هشدار داد که تکرار این اقدامات تحریک‌آمیز بیانگر هدف نهفته پشت آن برای ناامن جلوه دادن کشور برای هیات‌های دیپلماتیک و در نتیجه آن متضرر شدن عراقی‌ها است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از شهروندان و احزاب سیاسی، اجتماعی و مذهبی درخواست می‌کنیم به فتنه تدارک دیده شده توسط شخصیت‌های ساکن کشورهای غربی کشیده نشوند.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که صدها معترض سحرگاه پنجشنبه در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند .

سفارت سوئد در عراق روز پنجشنبه و ساعاتی بعد از حمله برخی افراد به این سفارتخانه، اعلام کرد که تمام فعالیت های خود را در بغداد تا اطلاع ثانوی تعطیل می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.