مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: مقایسه و بررسی قیمت تمام شده شیرینی و جعبه آن در خراسان رضوی نشان می‌دهد که قنادی‌های مشهد و سایر شهرستانهای استان به نوعی جعبه فروشی می‌کنند.

قنادی‌های خراسان رضوی جعبه فروشی می‌کنند

به گزارش قدس خراسان، محمد سجادی اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار مشهد، شیرینی باید در قنادی‌ها به صورت خالص به فروش برسد و قیمت هر کیلو شیرینی با احتساب هزینه جعبه محاسبه شود و هزینه جداگانه‌ای نباید بابت جعبه شیرینی از مشتری گرفته شود.

وی گفت: اگر مثلا قیمت یک کیلو شیرینی ۲ میلیون ریال است، قنادی‌ها باید یک کیلو شیرینی به صورت خالص و منهای وزن جعبه به مشتری تحویل دهند، در حالیکه بررسی‌ها از شیرینی فروشی‌ها نشان داد که به طور مثال در جعبه‌های نیم کیلویی تا حدود ۲۰ درصد آنچه تحویل داده می‌شود، شیرینی وجود ندارد.

مدیر کل استاندار خراسان رضوی بیان کرد: قیمت متوسط هر کیلو جعبه شیرینی حدود ۵۰۰ هزار ریال است و زمانی که وزن جعبه همراه شیرینی محاسبه می‌شود، در حقیقت جعبه شیرینی به سه تا چهار برابر قیمت به مردم فروخته می‌شود حال آنکه مطابق قانون باید شیرینی خالص به مردم فروخته شود.

سجادی گفت: مطابق تکالیف قانونی استاندارد، کم فروشی و عدم رعایت استاندارد اجباری در این خصوص توسط واحد صنفی اگر کمتر از نیم درصد وزن کالا باشد، مشمول تذکر است اما اگر کم فروشی در واحد صنفی بیش از نیم درصد وزن کالا باشد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مشهد نیز اظهار کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار شهرستان در خصوص خالص فروشی شیرینی باید اجرا شود و مانعی نیز برای اجرای آن نیست.

رضا رمضانی افزود: بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.