وزیر بهداشت گفت: به مردم قول می‌دهیم پروژه‌های سلامت در موعد مقرر تکمیل و افتتاح شود.

وزیر بهداشت: هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه آیت‌الله رئیسی در حوزه سلامت کار نکرده است

بهرام عین‌اللهی در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده است که « قرار بود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت و به صورت ماهانه یک هزار تخت، افتتاح شود؛ اکنون با پویش «تعالی سلامت، استمرار خدمت» راه آیت الله رئیسی را با قوت ادامه خواهیم داد و به مردم قول می‌دهیم که پروژه‌های سلامت در موعد مقرر تکمیل و افتتاح شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه منتظر حضور رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت خراسان رضوی بودیم، گفته است که آیت الله رئیسی علاقه شدیدی به حوزه سلامت داشتند و دغدغه‌مند مردم و تامین سلامت آ نها بودند و بسیاری از اقدامات وزارت بهداشت با توصیه و تاکید ایشان انجام شد.

وی معتقد است که هیچ رئیس جمهوری به اندازه آیت الله رئیسی در حوزه سلامت کار نکرده و در این باره می‌گوید: وقتی از بیمارستان‌ها بازدید می‌کردیم و کودکان بیمار را می‌دید، احساس می کرد که فرزندان خودش است و آنها را نوازش و تاکید می کرد که هدیه یا اسباب بازی به کودکان بیمار داده شود.»

وزیر بهداشت می‌گوید: شهید آیت الله رئیسی از خدمت به مردم لذت می‌برد. در شرایطی که کودکان مظلوم غزه به شهادت می‌رسند، در جمهوری اسلامی ایران و با پیگیری رئیس جمهور، درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد.

در کنترل کرونا مدیون شهید جمهور هستیم

وی از کرونا به عنوان معضل اصلی در زمان شروع به کار دولت مردمی یاد کرده و در این باره نیز خاطرنشان می‌کند: فراموش نکنیم چه وضعیی داشتیم؛ همه در خانه قرنطینه بودند، مسافرت‌ها، کسب و کارها و مدارس تعطیل بودند، روزانه ۷۰۰ نفر قربانی می‌شدند و روزانه ۵۰ هزار مبتلا و ۲۰ هزار بیمار بستری داشتیم. اولین خواسته رهبر معظم انقلاب از ما، کنترل کرونا بود که شهید رئیسی، فرماندهی مقتدرانه ستاد ملی مقابله با کرونا را بر عهده داشت و ما در موضوع کنترل کرونا در کشور، مدیون شهید رئیسی هستیم.

وزیر بهداشت ادامه می‌دهد: در شروع کار دولت مردمی، کل واکسن تزریق شده حدود ۱۸ میلیون دُز و آنهم برای کادر درمان و گروه های سنی بالا بود و روزانه ۷۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق می‌شد، اما در هفته اول دولت با حمایت و پیگیری مستقیم رئیس جمهور، ۱۰ میلیون و سپس هم سیلی از واکسن کرونا وارد کشور و با استفاده از ظرفیت مردم و گروه‌های جهادی و نظامی، تزریق شد و آمار واکسیناسیون به روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز رسید و مرگ و میر بیماران کرونا بعد از مدتی، صفر شد.

عین اللهی با اشاره به غالب شدن سویه اُمیکرون در کشور در سال ۱۴۰۰ نیز می‌گوید: آن زمان تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور ناکافی و حدود ۵۰۰ تخت بود که باتوجه به درگیری بیشتر کودکان در آن سویه کرونا، در مدت کوتاهی و با تاکید رئیس جمهور، تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه کودکان، دو برابر شد.

وی همچنین مردمی بودن و محرومیت‌زدایی را از دیگر خصوصیات شهید آیت الله رئیسی می‌خواند و می‌افزاید: ایشان در راه خدمت به محرومان، عاشقانه کار می کرد و سر از پا نمی شناخت. با توصیه ایشان ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در مراکز دولتی، به صورت رایگان درمان می شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی با اولویت مناطق کمتر برخوردار در دولت مردمی، می‌گوید: به آیت الله رئیسی قول دادیم ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را تا پایان دولت تکمیل و افتتاح کنیم و همه ما متعهد به مکتب آیت الله رئیسی در محرومیت زدایی، خدمت به مردم عدالت خواهی و فسادستیزی هستیم.

عین‌اللهی همچنین می‌گوید: آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی دانشمند بود و در حوزه سلامت همواره تاکید داشت که کار اصلی ما، پیشگیری و تقویت بهداشت است. در این زمینه نیز ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی در کشور افتتاح شده و تا پایان دولت به ۴ هزار و ۴۰۰ مرکز می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.