مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: توزیع کالابرگ الکترونیکی در مشهد از ابتدای مردادماه به شکل جدید انجام می‌شود.

آغاز طرح جدید توزیع کالابرگ الکترونیکی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، محمدامین بابایی اظهار کرد: دولت از خردادماه امسال به شکلی هدفمند به موضوع یارانه‌ها و کالابرگ ورود و اعلام کرد که هدف این طرح سلامت جامعه به ویژه دهک‌های کم توان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در ابتدای خردادماه با آغاز این طرح و بالابردن انگیزه و توان خرید شهروندان، مبلغ ۸۰هزار تومان به یارانه افراد در ۳ دهک کم درآمد اضافه شد. نوع آزمایشی آن نیز بر روی افراد تحت پوشش کمیته امداد اجرا شد.

وی ادامه داد: در طرح جدید افزایش ۸۰ هزارتومان را حذف کردیم، حتی قانون حداقل خرید ۳۲۰ هزارتومان هم از بین رفته است و هر خانواده با حداقل خرید ۲۰۰هزار تومان به ازای هر نفر در یکی از اقلام اساسی، می‌تواند کالاهای اساسی را با قیمت قبل از تورم ایجاد شده در سال ۱۴۰۲ خریداری کند.

بابایی افزود: در طرح قبلی،مردم به ازای هر ۳۲۰ هزارتومان خرید کالابرگ از کالاهای اساسی، ۸۰هزار تومان هزینه تشویقی دریافت می‌کردند. اما اکنون هرچقدر قیمت کالاهای اساسی از نرخ‌های مصوب دی ماه ۱۴۰۱ بالاتر برود، مبلغ اضافه شده به قیمت، به شکل تشویقی به یارانه کالابرگ افراد اضافه خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: البته این اتفاق در شرایطی رخ خواهد داد که هر فرد حداقل ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را صرف خرید کالابرگ و اقلام اساسی کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.