رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با اشاره به تحقیقات در مورد نقش "جو بایدنگ در فعالیت‌های تجاری خارجی خانوادگی، احتمال استیضاح وی را ممکن دانست.

رئیس مجلس نمایندگان: بایدن ممکن است استیضاح شود

به گزارش قدس آنلاین، کوین مک کارتی دوشنبه شب به وقت محلی در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ممکن است تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد فعالیت های تجاری خارجی خانواده جو بایدن به سطح استیضاح برسد.

مک کارتی با اشاره به زمانی که بایدن نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرد و خطاب به مردم گفت که هرگز در مورد تجارت با پسرش هانتر بایدن صحبت نکرده، افزود: بایدن گفته است که خانواده اش هرگز یک دلار از چین دریافت نکرده اند، اما ما ثابت می کنیم این درست نیست.

مک کارتی همچنین به گزارش اداره خدمات داخلی اشاره کرد که براساس آن دادستان ها تحقیقات مربوط به جرایم مالیاتی هانتر را به کندی پیش می برند. مجلس نمایندگان آمریکا در تحقیقاتی دریافته است که میلیون ها وجوه خارجی از طریق شرکت های کاغذی (شرکت هایی که تنها بر روی کاغذ وجود دارند و هیچ دفتر و کارمندی ندارند) به حساب اعضای خانواده و همکاران بایدن واریز شده است.

وی سپس با بیان اینکه تحقیقات، آنها را به سرنخ هایی رسانده تاکید کرد این امر می تواند تقاضا برای استیضاح رئیس جمهوری را افزایش دهد.

رئیس مجلس نمایندگان سپس ادامه داد: رئیس‌جمهور از چیزی استفاده کرده که ما از زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون دیگر ندیده بودیم؛ تسلیح دولت به نفع خانواده‌اش و سلب توانایی کنگره برای نظارت.

این درحالی است که کاخ سفید در واکنش به اظهارات مک کارتی، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را به عدم تمرکز بر موضوعات مهم متهم کرده است.

تحقیقات مک کارتی چند روز پس از آن آغاز شد که سناتور چاک گراسلی از ایالت آیووا و جیمز کومر رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان گزارشی از پلیس فدرال آمریکا (FBI) را منتشر کردند که در آن ادعاهایی مربوط به فساد همکاری هانتر با شرکت انرژی اوکراینی "بوریسما" را مستند کرده بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه نیویورک پست هم دیروز دوشنبه گزارش داد که دوون آرچر دستیار پیشین هانتر، این هفته پشت درهای بسته در کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان بر سر موضوعات پیش آمده شهادت خواهد داد. گفته می شود این شاهد خواهد گفت که هانتر از نفوذ پدرش در زمانی که سمت معاون رئیس‌جمهوری را برعهده داشت استفاده کرده و وی در جریان مکالمات تلفنی شرکای خارجی هانتر قرار داشته است.

اما کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید دیروز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که رئیس جمهور هرگز با پسرش معامله ای نداشته است.

مک کارتی در ادامه مصاحبه اش با فاکس نیوز تاکید کرد: ما تا انتها این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و این امر به تحقیقات استیضاح منجر خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی ما باید به سؤالات پیش آمده پاسخ دهیم.

همزمان روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی با عنوان "انکار نقش بایدن در معاملات خانوادگی دشوار تر می شود"، نوشت: شواهد فزاینده نشان می‌دهد که رئیس جمهوری در معاملات تجاری خارجی مشکوک خانواده‌اش دست داشته است و شهادت قریب‌الوقوع یکی از همکاران سابق پسرش می تواند تکذیب اتهامات نفوذ و رشوه‌ را سخت تر کند.

این روزنامه با اشاره به آمادگی آرچر شریک سابق کسب و کار خانوادگی بایدن برای شهادت در کمیته مجلس نمایندگان، افزود: آرچر ۴۸ ساله یک شاهد انتقادی است و به عقیده بازرسان کنگره معاملات پرسودی در هیات مدیره شرکت انرژی اوکراین بوریسما برای خود و هانتر ترتیب داده است. به گفته بازرسان، آرچر از طریق شرکت خود مبلغ ۳.۵ میلیون دلار از شرکت اوکراینی بوریسما از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ دریافت کرده و بیش از ۷۰۰ هزار دلار به سه حساب بانکی هانتر بایدن واریز کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.