یک روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای با تاکید بر اینکه زمان توقف کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی فرا رسیده، از واشنگتن خواست کمک‌های سالانه‌اش به این رژیم را به صورت تدریجی متوقف کند.

نیویورک تایمز: زمان آن رسیده کمک‌های آمریکا به اسرائیل متوقف شود

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم نیکولاس کریستوف نوشت، در حال حاضر رژیم صهیونیستی تیتر یک رسانه‌ها است و بحث داغی درباره تحولات داخلی آن وجود دارد با این حال موضوعی وجود دارد که هیچ‌کسی نمی‌تواند درباره آن صحبت کند.

کریستوف در ادامه مقاله خود آورد: "به همین دلیل اجازه دهید این سوال را مطرح کنم که آیا زمان آن نرسیده که به توقف تدریجی کمک‌های آمریکا به اسرائیل فکر کنیم، آیا منطقی است که آمریکا سالانه یک مبلغ هنگفت حدودا ۳.۸ میلیارد دلاری را به اسرائیل بدهد؟ اگر آمریکا این میزان کمک را به یک کشور ثروتمند داشت، به منزله نابود کردن منابع اندکش بوده و ارتباط ناسالمی را ایجاد می‌کرد که به هر دو طرف ضربه می‌زد".

در ادامه مقاله نیویورک تایمز آمده است، موضوع قطع کمک‌ها نباید ناگهانی اتفاق بیفتد و یا به شکلی امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر اندازد؛ اما دولت آمریکا باید با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم که هر امیدی به راه‌حل دوکشوری را از بین برده، جدی‌تر رفتار کند. ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز درباره نتانیاهو گفت که او مصمم است رژیم صهیونیستی را به یک دیکتاتوری فاسد و نژادپرست تبدیل کند و این امر می‌تواند موجب فروپاشی جامعه آن شود.

طبق این مقاله، کمک‌های سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی ۱۰ برابر کمک‌های سالانه آن به نیجر با جمعیت بیشتر است که یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و به دلیل فعالیت برخی گروه‌های افراطی در آن با چالش‌های امنیتی متعددی مواجه است.

این نویسنده آمریکایی در پایان مقاله خود آورد، "کمک‌های آمریکا به تل‌آویو اگر به کشوری همانند نیجر داده می‌شد، سالانه می‌توانست جان صدها هزار تن را نجات دهد، همچنین این مبلغ می‌توانست برای برنامه‌های حمایت از کودکان در آمریکا که جامعه آمریکا به شدت به آن نیاز دارد، هزینه شود".

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.