وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک در خصوص وضعیت بحرانی اختلال اینترنت کشور، آنرا غیر دقیق و بی‌انصافی خواند و گفت: ما تلاش شبانه روزی داریم تا کیفیت شبکه را بهتر کنیم.

وضعیت بحرانی اینترنت در ایران را قبول ندارم/ حریم خصوصی کاربران خط قرمز ماست

قدس آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک تهران در آن ایران را از لحاظ میزان اختلال و محدویت دومین کشور جهان بعد از چین عنوان کرده و مدعی شده بودبخش عمده ای از سایتهای برتر جهانی کشورمان فیلتر هستند، با رداین موضوع، تاکید کرد: این گزارش بی‌انصافی بود و بخشهایی از آن صحت و واقعیت نداشت از جمله اینکه ما دومین کشور دارای اختلال و محدودیت اینترنت هستیم که درست نیست.

عیسی زارع پور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نظر وزارت ارتباطات درخصوص این گزارش و محتوای آن، افزود: ما پریشب جلسه ای با تهیه کنندگان این مطلب داشتیم و گزارش آنها را بررسی کردیم زیرا از هرگونه نقد و پیشناهد ی برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می‌کنیم و اشکالات  گزارش را به این دوستان گفتیم که آنها هم قبول کردند بخشهایی از گزارششان دقیق و کامل و قرار شد جلسات ما ادامه پیدا کند  که بتوانند به یک گزارش مبتنی بر واقعیات کشور برسند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در این گزارش آمده ۱۰۰ سایت پرطرفدار در دنیا  ۳۰ درصدش در ایران فیلتر است که  وقتی به این لیست مراجعه کنید می‌بینید یک سوم آنها سایت‌های غیر اخلاقی است که در همه جای دنیا با محدودیت روبرو هستند یا چهار شبکه اول اجتماعی در فهرست این گزارش، اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی هستند که ۱۵ سال است در این کشور دسترسی به آنها با محدودیت روبروست و اصلا در این دولت اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه این گزارش بخش های خوبی هم داشت که ما از آن استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: مثلاً گزارش عدم توسعه متناسب و متوازن زیرساخت‌ها در کشور مورد توجه ما قرار گرفت و ما آنرا پیگیری می کنیم کهقرار شد همکاران من  هم مشاکرت و همکاری کنند تا گزارش کامل شود و بخش خصوصی بتوادن گزارش فصلی به ما بدهد و ما هم داده ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم و تلاش داریم که شبانه روز که کیفیت شبکه را بهتر کنیم.

پیام رسانهای خارجی هم به محتوای غیر مجاز رسیدگی می‌کنند

زارع‌پور درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، تصریح کرد: ما بعد از انتشار این  اسکرین شات به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا موضوع بررسی کنند. جلساتی برگزار و مستندات ارائه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.

وی افزود: درباره آن عکس هم توضیح داده شد که برای رسیدگی به گزارشات مردمی بوده است. در پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توان گزارش محتواهای غیرمجاز را ارائه و به آن رسیدگی کرد. به  هیچ‌وجه هویت افراد در این بررسی‌ها مشخص نمی‌شود.

زارع پور تاکید کرد: بارها گفته‌ام که احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. این مکانیسم برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها برای محتوای غیرمجاز است که در پیام‌رسان‌های خارجی هم وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.