رئیس اتحادیه آفریقا اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مایل به یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین است.

رئیس اتحادیه آفریقا: پوتین مایل به یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ است

به گزارش قدس آنلاین، ازالی اسومانی رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا در سن پترزبورگ گفت که ولادیمیر پوتین برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است و خواهیم دید که موضع طرف اوکراینی چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما از تعهد روسیه به کمک، آموزش و تقویت ظرفیت‌های کادر انسانی در آفریقا قدردانی می‌کنیم، افزود: وقتی که روسیه پیروز می‌شود گویی آفریقا برنده می‌شود.

رئیس اتحادیه آفریقا اضافه کرد، سرمایه گذاری روسیه در این قاره به این معنا نیست که در این قاره به روی سایر طرف‌ها باز نیست.

دومین مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه – آفریقا عصر جمعه با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد که طی آن بر لزوم اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی تاکید شده است؛ طرفین همچنین برنامه همکاری دو جانبه برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ را تصویب کردند.

شمار زیادی از موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین دولتی و بین بخشی بین مسکو و کشورهای قاره سیاه در حاشیه این اجلاس امضا شد.

نخستین اجلاس در این چارچوب، سال ۲۰۱۹ میلادی به میزبانی شهر سوچی در روسیه برگزار شد، ‌رویدادی که از نگاه برخی تحلیلگران به عنوان نقطه عطفی برای بازگشت روس‌ها به آفریقا قلمداد شد.

از سال ۲۰۱۹ و برگزاری نخستین اجلاس سران روسیه و آفریقا تاکنون، روسیه کمیسیون‌های بین دولتی دوجانبه برای همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فناوری با بسیاری از کشورهای این قاره راه اندازی کرده و قرار است شبکه سفارت‌ها و نمایندگی‌های تجاری روسیه در آفریقا توسعه یابند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.