جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به هیئت رئیسه خواستار مسکوت ماندن بررسی لایحه ۲ فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شدند.

متن نامه نمایندگان به هیئت رئیسه درباره مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت رئیسه خواستار مسکوت ماندن بررسی لایحه ۲ فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شدند که متن نامه به شرح ذیل است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و عرض خدا قوت؛ همانگونه که مستحضرید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در حال حاضر در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی می‌باشد. اینجانبان به استناد ماده ۱۹۳ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درخواست مسکوت ماندن به مدت یک سال از مجلس تقاضا داریم.

اسامی برخی از امضا کنندگان به شرح ذیل است:

حسین محمدصالحی، بیگی‌نژاد، عباسی، اعظمی، روح‌الله ایزدخواه، ابوترابی، روح‌الله نجابت، مجتبی یوسفی، فاطمه قاسم‌پور، احمدحسین فلاحی، علی خضریان، سید البرز حسینی، اقبال شاکری، ولی الله بیاتی، میرسلی، یوسف داودی، مهدی طغیانی، جلال محمودزاده، شریعتی، رضوانی، طاهری، جعفر قادری، کمال حسین‌پور، مهدی عسگری و طهماسبی.

به گزارش تسنیم، در ماده ۱۹۳ آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است، درصورتی که حداقل ۲۵ نفر از نمایندگان تا قبل از اتمام رسیدگی نهایی در مجلس کتباً از مجلس تقاضا کنند که طرح یا لایحه قانونی واصل شده به مجلس برای‌ مدت معینی مسکوت بماند، پس از توضیح یکی از پیشنهاد دهندگان به مدت پنج دقیقه و پاسخ آن از طرف یک مخالف به‌ مدت حداکثر پنج دقیقه،‌رای گرفته می‌شود. تقاضای مسکوت ماندن لایحه بدون موافقت معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور یا وزیر یا معاون امور مجلس ذی‌ربط پذیرفته نخواهد شد.

تقاضای مسکوت ماندن در هر طرح و لایحه فقط برای یک مرتبه مجاز خواهد بود. هیات رئیسه موظف است پس از گذشت مدت مسکوت ماندن،‌طرح یا لایحه را مجدداً در دستور کار مجلس قرار دهد. ‌

همچنین طبق تبصره این ماده، چنانچه تقاضای مسکوت ماندن برای انجام اصلاحات طرح یا لایحه باشد پس از تصویب مسکوت ماندن به کمیسیون ذی‌ربط جهت‌ انجام اصلاحات ارجاع می‌گردد. نحوه رسیدگی به اصلاحات همچون رسیدگی در شور دوم طرح ها و لوایح خواهد بود.

لازم به ذکر است که کلیات لایحه ۲ فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۵ تیرماه) با ۱۲۹ رای موافق، ۱۰۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس، به تصویب رسید و لایحه جهت بررسی جزئیات به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.