رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از طرح ساخت آبشخور برای حیات وحش با مشارکت دوستداران محیط زیست خبر داد.

نذری متفاوت از دوستداران محیط زیست کاشان

به گزارش قدس انلاین، الهیار دولتخواه اظهار کرد: مشارکت گروه‌های مردمی برای حفاظت پایدار از محیط زیست امری ارزشمند است که انجمن کویر سبز کاشان در آستانه روز جهانی محیط بان و در تقارن با محرم حسینی با ساخت یک آبشخور و حوضچه ذخیره آب، نذری متفاوت را رقم زدند.

وی افزود: نذر طبیعت، اقدامی خداپسندانه است که با وجود افزایش تدریجی دمای هوا، کاهش منابع‌ آبی و استمرار خشکسالی موجب می‌شود که آسیب کمتری به حیات وحش وارد شود و گونه‌های جانوری و گیاهی از نابودی نجات پیدا کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، تصریح کرد: آموزه‌های دینی، صدقه آب را به‌عنوان بهترین صدقه معرفی کرده و پاداش ارزشمندی به سیراب کنندگان بخشیده می‌شود از این رو با توجه به شرایط محیط زیست و خشکسالی در منطقه از همه شهروندان نیکوکار به خصوص هیئت‌های مذهبی دعوت می‌کنیم در اجرای این طرح مشارکت کنند.

دولتخواه با تقدیر از مشارکت شهروندان نیکوکار گفت: ساخت آبشخور و حوضچه ذخیره آب نیاز به هزینه بالایی ندارد، اما ضمن حفظ حیات وحش، راهکاری برای پیشگیری از ورود حیوانات به مناطق مسکونی و کشاورزی است.

وی افزود: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک یکی از مناطق مستعد و بزرگ استان اصفهان است که با وسعت ۶۰ هزار هکتار در گستره جغرافیای شهرهای برزک، قمصر، کامو و جوشقان قالی واقع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: گونه‌های جانوری شاخص این منطقه شامل کَل، بز، قوچ و میش است، اما گربه وحشی، گربه پالاس، کفتار، گرگ، روباه، پایکا، انواع جوندگان و خزندگان، انواع پرندگان ازجمله کبک، تیهو، بلدرچین، کوکر شکم سیاه و عقاب صحرایی نیز در این منطقه زندگی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.