نماینده ویژه رییس‌جمهور در شورای توسعه سواحل مکران گفت: سواحل مکران دارای مزیت‌های مهم اقتصادی است اما بهره‌مندی از این فرصت‌ها به سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری نیاز دارد.

بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی سواحل مکران نیازمند سیاست‌گذاری اصولی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا حسین دهقان عصر چهارشنبه در بازدید از زیرساخت‌های ایجاد شده در سواحل مکران در منطقه کوه مبارک شهرستان جاسک اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های دریامحور و ظرفیت‌های تجاری و بانکرینگ در بخش‌های نفتی، پتروشیمی، بندری و دریایی یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌ها در سواحل مکران است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم گام‌های بزرگی برای توسعه سواحل مَکران برداشته که بخشی از آن در حوزه نفتی و پتروشیمی و بخش مهم دیگر آن در حوزه دریایی و بندر در منطقه بنجی و کوه مبارک در حال انجام است.

دبیر شورای عالی توسعه سواحل مکران ادامه داد: در حوزه صنایع نفتی و پتروشیمی اقدامات زیربنایی بسیار مطلوبی در این منطقه صورت گرفته که هم افزایی بین سازمان‌ها و استقرار ارگان‌هایی مثل سازمان بنادر در منطقه کوه مبارک می‌تواند ضمن پشتیبانی از نظر خدمات دریایی، ایمنی و استاندارد لازم در منطقه را نیز تضمین کند.

دهقان در این راستا بر همفکری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط برای احداث بندرگاه چندمنظوره بنجی تاکید ابراز امیدواری کرد با همت بلند دولت سیزدهم و اهتمام ویژه وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی بتوانیم از این فضای مثبت در سطح ملی و منطقه‌ای به نفع مردم منطقه استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.