سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه پیش بینی کرده بودیم چهارشنبه ۱۱ مرداد روز گرمی خواهد بود و میزان مصرف برق نصاب جدید۷۳هزار مگاوات را ثبت خواهد کرد، برنامه ریزی لازم برای تامین این مقدار تقاضای مصرف برق را کرده بودیم.

سخنگوی صنعت برق: مشکلی برای تأمین برق پایدار مشترکان نداریم / ۴۰ درصد نیروگاه‌ها به تولید برق برای کولرها مشغولند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از برنا، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه افزایش مصرف برق در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولرهاست که ۳۲هزار مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص می دهد گفت: از هر ۱۰نیروگاه ۴ نیروگاه مشغول تولید برای تامین برق کولرهاست.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در تابستان هریک درجه افزایش دما موجب افزایش ۱۸۰۰مگاوات مصرف برق در کشور می شود و در دماهای ۳۸ و ۳۹ درجه فعلی افزایش یک درجه ای حدود ۴۰۰ مگاوات را به مصرف برق اضافه می کند و به حداکثر مصرف برق وسایل سرمایشی رسیده ایم گفت: میزان مصرف برق کشور در دوم مرداد ماه جاری نصاب جدید ۷۲هزارو ۷۰۰مگاوات را ثبت کرد و برای امروز چهارشنبه ۱۱مرداد هم پیش بینی کرده بودیم به عدد ۷۳هزار مگاوات برسیم.

وی تاکید کرد: برنامه ریزیهای لازم برای تولید و تامین این مقدار را انجام داده بودیم .

سخنگوی صنعت برق در پایان تصریح کرد: صنعت برق مشکلی در تامین برق پایدار مشترکان ندارد و نیروگاهها کاملا آماده و درحال تولید هستند و شایعه اختلال در نیروگاهها و برق رسانی را از اساس تکذیب می کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.