۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 901702

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: در این شهرستان ۲۵۰ هکتار محصول انگور کم‌آب طلب کشت شده‌است.

صادرات انگور خلیل‌آباد به روسیه

به گزارش قدس خراسان، محمود شبان در حاشیه مراسم روز مزرعه انگور که با حضور تعدادی از بهره‌برداران شهرستان‌های مختلف و مسئولان محلی امروز برگزار شد، عنوان کرد: در راستای ترویج ارقام انگور تجاری کشاورزان خلیل‌آبادی در سطح ۲۵۰ هکتار ارقام انگور کم آب طلب را در باغات خود کشت کردند.

وی افزود: ۳۳ رقم انگور در شهرستان کشت و برداشت می‌شود که امروز ارقام تجاری بیش از ارقام پیکامی وعسکری برای تجاری بودن جواب داده است و طالب زیادی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد عملکرد بهره‌برداران را با توجه به خشکسالی‌های پی درپی در منطقه و استان ستود و اظهار کرد: بعضاً توانستند، با تلفیق دانش فنی جدید و تجربیات خود عملکرد مناسبی را داشته و با مشکلات مقابله کنند.

وی از صادرات انگور از نوع ارقام جدید به روسیه خبر داد و افزود: خوشبختانه سال به سال کشاورزان بازار صادرات را بهتر از سال قبل شناخته و رو به کشت ارقام تجاری و کم آب طلب آورده‌اند.

شبان کاهش ۵۰ درصدی آب در ارقام جدید را نسبت به ارقام سنتی قبلی در شهرستان مورد توجه قرارداد و گفت: بهره‌برداران باید با توجه به تنش‌های آبی فقط کشت محصولات کم آب طلب را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان خلیل‌آباد با ۳۳ رقم انگور به عنوان قطب تولید انگور در خراسان رضوی بالغ‌بر ۵۷۲۷ هکتار باغ انگور دارد و همه ساله بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه به دلیل کیفیت این محصول همه ساله حدود ۸۰ درصد انگور تولید شده تبدیل به کشمش و مابقی به صرف تازه‌خوری به کشورهای همسایه و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود، بیان کرد: کشمش سبز قلمی مورد تقاضای بسیاری از کشورها است.

در این مراسم شرکت‌کنندگان از باغ الگویی توسلی بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.