نهاد غیردولتی «پزشکان بدون مرز» از رفتار تحقیرآمیز و ضدبشری با مهاجران در مرزهای فرانسه و ایتالیا خبر داد.

گزارش «پزشکان بدون مرز» از بدرفتاری با مهاجران در مرز فرانسه و ایتالیا

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری فرانسه، خیریه «پزشکان بدون مرز» روز جمعه اعلام کرد مقامات فرانسوی با مهاجرانی که در مرز ایتالیا قصد ورود به این کشور را دارند رفتارهای خشونت آمیز، تحقیر آمیز و غیربشری دارند و آنها را به طور سیستماتیک طرد می کنند.

«پزشکان بدون مرز» از مصاحبه با مهاجران در شهر مرزی ونتیمیگلیای ایتالیا در ماه های ژوئن و فوریه خبر داد و نوشت: مهاجران در این مصاحبه ها اعلام کردند که مقامات فرانسوی رویه های خشنی در قبال مهاجران اتخاذ کرده اند و مقامات ایتالیایی هم در قبال این موضوع سکوت اختیار کرده اند.

این نهاد غیردولتی اعلام کرد که بسیاری از مهاجران توسط مرزبانان فرانسوی بازداشت می شوند و وضعیت در طرف ایتالیایی مرز هم مناسب نیست.

پزشکان بدون مرز نوشت: ایتالیا تنها مرکز پذیرش مهاجران را در شهر مرزی ونتیمیگلیا بسته است و مهاجرانی که نمی توانند وارد فرانسه شوند مجبورند در خیابان ها و زیرپل ها بخوابند و از کمترین امکانات زندگی محروم هستند.

این نهاد غیردولتی نوشت: این مهاجران که بیشتر از کشورهای آفریقایی کامرون، گینه و ساحل عاج هستند اغلب دچار اختلالات روانی ناشی از سفر پرخطر از آفریقا به اروپا هستند.

براساس گزارش وزارت کشور ایتالیا، حدود ۹۲ هزار مهاجر از ابتدای سال ۲۰۲۳ وارد ایتالیا شده اند که حاکی از دوبرابر شدن تعداد مهاجران نسبت به سال ۲۰۲۲ است. این مهاجران اغلب تلاش می کنند از خاک ایتالیا وارد فرانسه شده و به کشورهای شمال اروپا مهاجرت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.