هواشناسی خراسان رضوی در پی وقوع بارش‌های رگباری در برخی از نقاط شمال و شمال غرب این استان اطلاعیه‌ای با سطح هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی وقوع بارش‌های رگباری هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی خراسان رضوی، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در پی وقوع بارش‌های رگباری آمده است: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز تا اوایل وقت روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات مرطوب شمالی و عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو وقوع بارش‌های رگباری همراه با ناپایداری‌های جوی در این استان پیش بینی شده است.

طبق اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی، در این مدت ضمن افزایش ابرناکی باید شاهد وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در برخی نقاط، بارش تگرگ، همچنین آبگرفتگی، روانآب و سیلاب و در برخی از نقاط استان بویژه نیمه شمالی، شمال غرب و نیز برخی از نواحی مرکزی خراسان رضوی باشیم.

بیشترین حجم بارش در طول فعالیت این سامانه برای روز شنبه در شهرستانها و توابع درگز، قوچان بویژه ناحیه باجگیران، چناران، دامنه‌های شمالی بینالود و ییلاقات شهر مشهد و برای روز یکشنبه نیز در شهرستان‌های درگز، قوچان، کلات، چناران، جوین، جغتای، سبزوار، نیشابور، دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، فریمان، نواحی مرتفع تربت حیدریه، کوهسرخ و مشهد رخ خواهد داد.

این اطلاعیه با بیان اینکه وزش باد بطور متناوب تا پایان هفته جاری در خراسان رضوی جریان دارد، می‌افزاید: وزش باد شدید، طوفان گرد وخاک همراه با احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز بویژه نیمه شرقی و جنوب‌شرق استان همراه با کاهش کیفیت هوا و میدان دید قابل پیش‌بینی است.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه توصیه کرد تا ضمن عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.