سخنگوی کمیسیون اجتماعی از رفع ایرادات لایحه وزارت بازرگانی و ارجاع به صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: تکلیف این لایحه بزودی در مجلس مشخص می‌شود.

رفع ایرادات لایحه وزارت بازرگانی و ارجاع به صحن مجلس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین گودرزی نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی ابهامات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: اشکالات مربوط به وزارت بازرگانی که رئیس مجلس به کمیسیون ارجاع داد را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه لایحه مذکور امروز یکشنبه در این کمیسیون مجدداً مطرح می شود، گفت: نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور، معاونت امور مجلس رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در جلسه حاضر می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: از جمله ایرادات لایحه تشکیل  وزارت بازرگانی، شرح وظایف دقیق وزارت خانه است که باید به صورت مبسوط احصاء و بررسی می‌شد. برای انجام این امر معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، معاونت پارلمانی، سازمان‌های مرتبط تا به امروز در کمیسیون حضور یافتند و در این زمینه همکاری کردند.

 گودرزی ادامه داد: یکی از ابهمات این لایحه ذکر  قید "سازمان های دیگری که بعدا ملحق می شوند" بود که شفاف نبود. این عبارت نیز در لایحه اصلاح و رفع شد.

وی در پایان گفت: شرح وظایف وزارت‌خانه و سازمان‌های زیرمجموعه و  تبصره چهار که  سازمان‌ها به صورت کلی مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت. اکنون لایحه آماده ارجاع  به صحن علنی مجلس است.

 دوشنبه ۲۶ تیر ماه رئیس مجلس به علت ابهاماتی که در برخی از مواد لایحه تشکیل وزارت بازرگانی وجود داشت، بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی و مطابق ۱۵۳ آیین نامه داخلی مجلس آنرا به کمیسیون اجتماعی ارجاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.