۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 902447

فرمانده انتظامی استان قزوین از عملیات ضربتی پلیس در رهایی گروگان ۱۷ ساله از چنگ یک آدم ربا در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

گروگان ۱۷ ساله قزوینی آزاد شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی ابراهیمی روز یکشنبه در بیان جزییات این خبر تصریح کرد: به دنبال تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه فرزند ۱۷ ساله اش توسط فرد یا افراد ناشناس در یکی از میادین شهرستان قزوین ربوده شده است، بلافاصله اقدامات اولیه در این راستا آغاز و موضوع با حساسیت ویژه ای توسط ماموران پلیس آگاهی پیگیری شد.

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی، بلافاصله در محل مورد نظر حضور یافته و در بررسی های اولیه دریافتند راکب یک دستگاه موتورسیکلت، فردی ۱۷ ساله را در یکی از میادین شهر با تهدید چاقو ربوده و پس از سوار کردن با موتورسیکلت از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: با انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی و با بررسی دقیق اظهارات خانواده فرد ربوده شده و سرنخ های به دست آمده، ماموران تحقیقات گسترده ای برای آزاد سازی گروگان آغاز و سرانجام موفق شدند هویت متهم را در یکی از روستاهای شهرستان آوج شناسایی کنند.

به گفته این مسوول انتظامی، ماموران پس از شناسایی مخفیگاه آدم ربا، بلافاصله به محل اعزام و در عملیاتی دقیق و حساب شده موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت فرد ربوده شده را از چنگ آدم ربا آزاد کنند.

سردار ابراهیمی در پایان با اشاره به دستگیری عامل این آدم ربایی و اقرار متهم به بزه انتسابی، افزود: متهم دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه معاونت در قتل و آدم ربایی، درگیری و زورگیری بوده که اخیرا نیز با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده است.

یک سارق حرفه ای و سابقه دار در قزوین دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: یک سارق حرفه ای و سابقه دار که از طریق خوراندن آب میوه آغشته به داروی خواب آور مالباختگان را بیهوش کرده و اموال آنها را به سرقت می برد در قزوین دستگیر شد.

سرهنگ داود عبدالمالکی در این رابطه تصریح کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان قزوینی به پلیس ترمینال مبنی بر سرقت وجه نقد، گوشی همراه و دیگر لوازم و تجهیزات فرزندش در اتوبوس مسافربری تهران - قزوین، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان قزوین قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی های ماموران مشخص شد سارق در پوشش مسافر اتوبوس در صندلی کنار شاکی نشسته و از طریق خوراندن آب میوه ای که آغشته به داروی خواب آور بوده وی را بیهوش و اموال او را سرقت کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال وقوع مجدد این جرم، بلافاصله تیم اطلاعاتی ویژه ای از ماموران با همکاری شاکی محدوده ترمینال را مورد بررسی قرار دادند که خوشبختانه متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به اینکه سارق از افراد حرفه ای و سابقه دار بوده و با همین شیوه اموال مالباختگان را مورد سرقت قرار داده، تاکید کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیسی به چهار فقره سرقت در استان قزوین اعتراف کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.