۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 902649

چند روز پیش در میان انبوه اخبار و شایعات نقل و انتقالاتی خبر آمد یحیی گل‌محمدی از باشگاه خواسته بازیکنانی که فقط یک فصل دیگر قرارداد دارند را دعوت کرده و قراردادشان را تمدید کند.

دانیال، مهدی و مرتضی تمدی نمی کنند؟

این خبر از آن جهت عجیب بود که تیم در حال آماده‌سازی و آماده شدن برای شروع فصل تازه بود و از طرفی بحث خروج یک بازیکن و اضافه شدن مهاجم خارجی در اولویت اخبار مربوط به پرسپولیس قرار داشت.

در لیست گل‌محمدی نام‌های مختلفی به چشم می‌خورد اما دو بازیکن زودتر از همه پیشقدم شدند که قراردادشان با پرسپولیس را تمدید کنند. علی نعمتی و فرشاد فرجی که هر دو نفر در پدیده شاگرد گل‌محمدی بودند و با شرایط عجیبی پرسپولیسی شدند به ساختمان باشگاه رفتند تا دعوت یحیی را لبیک بگویند.

نعمتی و فرجی برای گرفتن رضایتنامه خود از باشگاه شهرخودرو مشهد آپارتمان فروختند و خودشان پول رضایتنامه‌شان را دادند و با مبالغ معقول و حتی پایینی نسبت به بسیاری از بازیکنان لیگ برتری تیم‌های رقیب پرسپولیسی شدند. این دو نفر به عشق پرسپولیس و البته پیشرفت فوتبال‌شان دست به چنین اقدام بزرگی زدند اما جالب است که حتی فصل قبل نیز رقم قراردادشان پایین بود.

علی نعمتی که حالا قرار است سومین فصل حضورش در پرسپولیس را سپری می‌کند در فصل اول حضور در پرسپولیس قراردادی 4 میلیارد و 700 میلیون تومانی داشت و فصل قبل هم قراردادی 5 میلیارد و 640 میلیون تومانی بسته بود که از رقم قرارداد برخی بازیکنان کاملاً نیمکت‌نشین و بی‌تأثیر تیم‌های رقیب هم پایین‌تر است و شاید او حق داشته باشد که در مصاحبه‌اش صراحتاً از هیأت مدیره و مدیریت باشگاه پرسپولیس بخواهد رقم قراردادش را بالا ببرند.

فرشاد فرجی نیم فصل زودتر از نعمتی به پرسپولیس آمد و بعد از دو قهرمانی لیگ با سرخ‌ها در شرایطی که مدام گفته می‌شد نامش در فهرست خروج قرار دارد برای تمدید پیشقدم شد. فرجی فصل قبل قرارداد 4.2 میلیاردی داشت و فصل قبل‌تر از آن هم با 3.5 میلیارد تومان قرارداد بسته بود.
این بازیکنان در حالی برای تمدید قرارداد پیشقدم شدند که اگر رقم پایه قراردادشان برای فصل جدید 25 تا 30 درصد هم افزایش داشته باشد، رقم نهایی در مقایسه با ارقام نجومی که برخی باشگاه‌های لیگ برتری به بازیکنان درجه 2 و 3‌شان می‌دهند چیزی نخواهد شد.

در عین حال شاید برخی بگویند فرجی و نعمتی بازیکنان متوسطی هستند و اینکه پرسپولیس آنها را برای تمدید قرارداد صدا کند برای ایشان یک برد بزرگ به حساب می‌آید و باید از خدایشان باشد که گل‌محمدی و باشگاه چنین خواسته‌اند اما در زمانه‌ای که فوتبالیست‌های جوان و کم‌سابقه یا با سابقه حضور در تیم‌های کوچک برای هر اقدام خود همه جوانب را بارها می‌سنجند و از چندین نفر مشاوره می‌گیرند یا در زمانه‌ای که شرایط نقل و انتقالاتی آنقدر بد شده که بازیکن زیر23 سال با دو بازی خوب برای پرسپولیس طاقچه بالا می‌گذارد، طبیعتاً بازیکنانی که هر کدام سه چهار جام در این دو، دو و نیم سال با پیراهن پرسپولیس به دست آورده‌اند باید بیشتر کلاس بگذارند که نعمتی و فرجی به هیچ وجه در این دسته از بازیکنان جا نمی‌گیرند.

فرجی و نعمتی بازیکنان کوچکی نیستند. نعمتی دو سال قبل بهترین خرید یحیی در تیمی بود که نایب قهرمان شد و فصل قبل هم در بیشتر مواقع در دفاع چپ و پست غیرتخصصی بازی‌های قابل قبولی ارائه داد. فرجی در نیم فصل اول حضورش در پرسپولیس کنار کنعانی‌زادگان عالی بود و با اینکه فصل بعد کمی متزلزل بود او پارسال خیلی کم بازی کرد اما مثل نعمتی بازیکنی دوپسته بوده و فوتبالیستی نیست که براحتی بتوان از او چشم‌پوشی کرد. همین امسال جواد نکونام برای خط دفاعی استقلال روی جذب فرشاد فرجی نظر داشت و شایعاتی درباره انتقال این بازیکن به فولاد، تراکتور و یکی دو تیم دیگر لیگ برتری هم شنیده می‌شد چرا که فرجی مثل نعمتی در هر تیمی غیر از پرسپولیس یا سپاهان و تراکتور می‌تواند مدافع فیکس باشد.

با در نظر گرفتن این مسائل هر دو بازیکن برای تمدید قرارداد پیشقراول گروهی از بازیکنان فعلی پرسپولیس شدند که باید خیال یحیی را در پایان فصل پیش رو تا حدودی راحت کنند وگرنه آخر فصل بالانس تیم با تعدد خروجی‌ها بهم خواهد ریخت و مشکلات بیشتر خواهد شد. در عین حال اگر بنا به هر دلیلی نعمتی و فرجی شرایط خوبی نداشته باشند یا نیمکت‌نشین شوند و کمتر مورد استفاده قرار بگیرند پرسپولیس می‌تواند با توجه به همین قراردادهای تمدید شده، آنها را به تیم‌های دیگر فروخته و از قبال آنها درآمدزایی کند.

پرسپولیسی بودن و تعصب به این پیراهن به حرف و استوری گذاشتن نیست و آنهایی که در این تیم حضور داشته و رشد کرده‌اند قدر عافیت را بهتر می‌دانند. فرشاد فرجی و علی نعمتی دقیقاً می‌دانند کجا هستند و پیراهن چه تیمی را به تن می‌کنند. آنها پرسپولیسی بودن‌شان را در بوق و کرنا نمی‌کنند اما از روزی که برای رسیدن به لباس سرخ خیز برداشتند تا امروز که یحیی از آنها خواسته قراردادشان را تمدید کنند، این مهم را ثابت کرده‌اند.

البته تمدید قرارداد آنها منوط به تصویب در هیئت‌مدیره است اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد که بازیکنان مهمتری هم سال پایانی قراردادشان را سپری می‌کنند: مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر و... که همگی جزو نفرات مهم تیم یحیی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.