معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: منطقه ویژه اقتصادی زنجان زمینه ساز تحول در توسعه و اصلی ترین قطب اقتصادی استان خواهد بود.

نقش منطقه ویژه اقتصادی زنجان در توسعه استان

به گزارش قدس انلاین، حسین محمدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی زنجان با بیان اینکه تسریع در فرآیند آماده سازی و فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی زنجان مورد تاکید استاندار است، افزود: کار تخصیص زمین این منطقه خوب پیشرفته است و امیدواریم ظرف یک ماه آینده صد در صد بحث های مربوط به آن نهایی شود.

وی به لزوم تسریع در اجرای زیرساخت های مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی زنجان تاکید کرد و ادامه داد: جایابی محدوده منطقه ویژه اقتصادی بسیار مطلوب است و محدوده تعیین شده از بابت دسترسی به فرودگاه، شهرک صنعتی و اتصال به خط ریلی شرایط مناسب و ایده آلی دارد.

محمدی با بیان اینکه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی زنجان موجب تحول در توسعه استان است، اظهار کرد: مجری آماده سازی این منطقه یک تیم قوی و با تجربه در کشور است و با قوت در حال پیشبرد کارهاست.

استقبال خوب سرمایه گذاران و صنعتگران برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی زنجان

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی زنجان از استقبال خوب صنعتگران و سرمایه گذاران برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی زنجان خبر داد و گفت: در همین آغاز کار چند شرکت و واحد صنعتی متقاضی استقرار در این محدوده و اجرای طرح های توسعه ای خود در این منطقه شده اند.

مهدی ثقفی با بیان اینکه در استان زنجان همدلی و پشتیبانی خوبی در پیشبرد امور مربوط به منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد، افزود: امیدواریم این هماهنگی و امیدی که حاصل شده، تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت مشاور منطقه ویژه اقتصادی از مشاوران بومی استان انتخاب می شود، گفت: رویکرد ما بهره گیری از توانمندی منابع داخل استان است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردیبهشت ۱۴۰۰ تصویب شد و زنجان پس از ۱۵ سال انتظار به جرگه استان‌های دارای منطقه ویژه اقتصادی پیوست.

در منطقه ویژه اقتصادی، قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است.

هزار و ۳۰۰ هکتار در غرب شهر زنجان برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.