وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه راهبرد اول آموزش و پرورش دیدن آینده ایران از لنز آموزش و پرورش امروز است، گفت: اگر می‌خواهید آینده ایران را ببینید، مدارس کشوررا ببینید؛ این حقیقت است و باید آن را بپذیریم.

وزیر آموزش و پرورش: اطلاعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان محرمانه است

رضامراد صحرایی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: ما همه در عشق به وطن و اعتلا کشور مشترک هستیم. اساسا هم به خاطر همین وجه اشتراک است که دور هم جمع می‌شویم و اگر ایران عزیز و قوی و مقتدر برای آینده می‌خواهیم، مسیری جز آموزش و پرورش وجود ندارد. این حرف نه برای این است که بنده از جمله معلمان هستم بلکه این یک حقیقت است.

 وی خطاب به خبرنگاران با بیان اینکه سیمای آینده ایران با نوشتن شما شکل می‌گیرد، گفت: ما خودمان آینده کشور را درست می‌کنیم، اگر می‌خواهید آینده ایران را ببینید، بروید مدارس ایران را ببینید. این را باید به عنوان حقیقت بپذیریم. باید همه کمک کنیم که آموزش و پرورش مساله اول کشوربشود. خبرنگاران اگر می‌خواهند نقش خود را برای آینده ایران ایفا کنند باید آموزش و پرورش را به مساله اول کشور تبدیل کنند چراکه هرچیزی مساله شود انرژی دستگاه‌ها و نهادها روی حل آن متمرکز می‌شود.

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چرایی عدم انتشار اطلاعات در خصوص آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان توضیح داد: مهم، شناسایی و رفع آسیب‌ها است. در همه جای دنیا اطلاعات این حوزه جزو اطلاعات محرمانه است. اینها اطلاعاتی از کف جامعه است که در اختیار دیگران نمی‌گذارند؛ چرا که دیگران از این استفاده و به عنوان نقطه ضعف توی سر سیستم می‌زنند.

 صحرایی افزود: سامانه نماد را در این حوزه داریم. ما می‌دانیم در چه حوزه‌ای چقدر مشکل داریم. شروع به اصلاح کردیم، با توجه به دلایلی که گفتم شما خبرنگاران می‌توانید اصلاح آسیب‌ها و نه موضوع را مطالبه داشته باشید. از سوی دیگر اطلاعات خیلی قابل اعتنا نیستند چون جمع می‌شوند و در سیستم می‌روند. برای مثال فردی به من گفت آقای وزیر چاقی کودکان ۵۶ درصد است اما من گفتم این آمار غلط است چراکه آخرین پایش برای سال ۹۵ است که طبق آن چاقی بچه‌ها ۱۶ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.