جمعی از مسئولان شهری و استانی به مناسبت روز خبرنگار از موسسه فرهنگی قدس بازدید و با خبرنگاران این روزنامه دیدار کردند.

از تشکیل بازار تعاملی برای پدیده تا نقش مردم در پروژه‌های بازآفرینی شهری

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: مردم در حال حاضر به نشاط اجتماعی، یادگیری مهارت‌های زندگی کردن، فرهنگ زندگی اجتماعی، آپارتمان نشینی، رانندگی و رعایت صداقت در گفتار نیاز دارند که می‌توان در قالب کتاب این فرهنگ‌ها را به مخاطب انتقال داد، هرچند سرانه مطالعه مهم است اما سرانه میزان تاثیرگذاری کتاب بر زندگی مردم مهمتر از آن است.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: اگر مردم یک ساعت یا دو ساعت در روز مطالعه می‌کنند چه خروجی دارد؟ باید به سمت توجه و تاثیر کتاب بر زندگی مردم برویم و هر چه کتاب خوب منتشر بشود تاثیر آن بر زندگی مردم بیشتر میشود.
نماینده وزیر اقتصاد و مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی نیز پس از بازدید از موسسه فرهنگی قدس، درباره تفاوت مسئول شهر امام رضا با دیگران توضیح داد: تمام مسئولان در هر استان و هر شهری باشند نسبت به کارهایی که در دوران مسئولیت خود انجام داده‌اند باید پاسخگو باشند اما به عنوان همسایه امام رضا(ع) وظیفه و انتظاری که از ما در برخورد با مردم به عنوان زائر یا مجاور امام رضا(ع) وجود دارد وظیفه هر مسئولی را سنگین‌تر می‌کند.
رضا خواجه نائینی درباره خبر خوشی دوران مسئولیت خود یادآور شد: فرآیند الکترونیکی شدن مجوزها موضوع مهمی بود، ۱۲ سال قبل برای اولین بار نرم افزاری استانی را راه‌اندازی کردیم که عمده آن به دلیل نبود قوانین بالادستی پیش نمیرفت، خوشبختانه در سال گذشته درگاه ملی مجوزها راه‌اندازی شد و ما به عنوان دستگاه ناظر می‌توانیم بر آن نظارت داشته باشیم و اعمال سلیقه شخصی در آن وجود ندارد و این از بهترین اتفاقات دوران کاری من بود.
علی رضازاده همدانی مدیرعامل سازمان بازآفرینی مشهد به عنوان مهمان دیگر خاطرنشان کرد: طرح‌های زودبازده ۱۴۰۲ با نگاه مردم و پیشنهادهایی که داشتند در بودجه‌های شهرداری در سال جاری اجرا می‌شود و تا پایان سال شاهد بهره‌برداری بیش از ۶۰۰ پروژه خواهیم بود.
مجید توتونچی، مدیر عامل سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق نیز ضمن حضور در استودیوی روزنامه قدس اظهار کرد: شهری که متعلق به امام رضا(ع) است باید از نظر ویژگی‌های معماری و فنی تناسب با فرهنگ شهر داشته باشد و نیازمند است در این زمینه اقداماتی داشته باشیم، به صورت کلی درک فضای شهر در حال حاضر سخت نیست و هر بیننده‌ای می‌تواند به این جمع‌بندی برسد که آیا این فضا متناسب با فرهنگ شهر مشهد است یا نه؟
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه پدیده یک اتفاق کاملا اقتصادی است تصریح کرد: راه حل این است که پدیده را به سمت نیمه اقتصادی شدن ببریم تا مشکلات مردم حل شود و پدیده هم نقش خودش را در اشتغال، تولید و صنعت گردشگری ایفا کند از آنجایی که معاملات در فضای سهام پدیده کند و فقط هم در سهام خود پدیده صورت می‌گیرد، برای اینکه سهام بتواند وارد بازار بورس یا فرابورس شود و معاملات صورت بگیرد عواملی وجود دارد که بخشی به بورس و فرابورس و بخشی به مسائل روانی این موضوع برمی‌گردد.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ادامه داد: در جلسه روز گذشته از سوی فرابورس پیشنهاد شد یک بازار تعاملی شکل بگیرد تا فروشنده و خریدار همدیگر را پیدا کنند. قیمت در بازار تعاملی روشن است اگر همکاری از سوی هیئت مدیره اتفاق بیفتد تا یک ماه اینده این بازار تعاملی در فرابورس شکل می‌گیرد.
وی مطرح کرد: بانک صادرات نیز در این جلسه گفت بنا دارد سهم خودش را از پدیده واگذار کند که البته تشریفاتی دارد و بنا به وضعیت بازار سهام، به صورت خرد یا بلوکی واگذار خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.