۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 903623

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ارسال نیروهای آمریکایی به منطقه را در تناقض با صلح و سلامت دریانوردی در دریای سرخ دانست.

هشدار صنعا به آمریکا درباره دریای سرخ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ورود نیروهای رزمی آمریکایی به منطقه در خدمت صلح نیست، چه برسد به امنیت دریانوردی در دریای سرخ.

حسین العزی تاکید کرد که یمن در شرایط جنگی با آمریکا قرار دارد و مهم این است که کسی اشتباه محاسباتی نکند و ما به دلیل نگرانی از امنیت ناوبری در دریای سرخ به طرف آمریکایی هشدار دادیم.

وی در ادامه افزود که ایمنی دریانوردی در دریای سرخ که گذرگاه حیاتی برای کل جهان است مستلزم پرهیز از تحریکات نظامی از سوی هر طرف است.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن  تصریح کرد که پروژه خاورمیانه جدید عملا به خاطر آگاهی مردم منطقه از بین رفته و آمریکایی‌ها باید نسبت به خودشان تجدید نظر کنند.

وی پیش از این اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی باید برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی و امنیت دریانوردی در دریای سرخ از آب‌های سرزمینی ما دور شوند، زیرا هر رویکردی در آب‌های سرزمینی ما ممکن است به معنای آغاز طولانی‌ترین و شدیدترین نبرد باشد.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز به المیادین اعلام کرد که  «آمریکا تلاش می‌کند برای حفاظت از عربستان سعودی، در دریای سرخ حضور پررنگ داشته باشد. هر چه در میادین بیشتری از درگیری حضور داشته باشد، صید آسان‌تری برای ما خواهد بود».

همچنین «عبدالغنی الزبیدی» از کارشناسان امور سیاسی و نظامی یمن در همین ارتباط در گفت‌وگویی با شبکه المیادین تاکید کرد که یمن موشکهای جدیدی در اختیار دارد و آماده است هر هدفی در آب یا جزایر یمن را هدف اصابت قرار دهد. آنچه آمریکا را اذیت می‌کند، این است که یمن از زیر یوغ سعودی - آمریکایی خارج شده و امروز رهبری و اراده یمنی بر آن حاکم است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ملوان‌ها و تفنگداران نیروی دریایی این کشور روز یکشنبه پس از عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند.

این افراد سوار ناوهای جنگی «یو اس اس باتان» و «یو اس اس کارتر هال» بودند. باتان یک کشتی آبی-خاکی است که توان حمل هواگردهای ثابت‌بال و هواگردهای گردنده‌بال را دارد. از کاتر هال نیز برای جابجایی تفنگداران دریایی، تجیزات آنها و مستقر کردن آنها در ساحل استفاده می‌شود.

مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند اعزام این نیروها برای مقابله با «اقدامات ایران» صورت گرفته است. تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یگان‌ها در حین کار، انعطاف‌پذیری و قابلیت عملیاتی قابل‌توجهی را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و کاهش تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران و توقیف کشتی‌های تجاری به آن اضافه می‌کنند».

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.