وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌با اشاره به قطع برنامه‌ریزی‌شده برق برخی صنایع کشور در پیک مصرف برق در تابستان امسال گفت: نباید بخش‌های صنعتی را که مولد هستند و اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند از برق محروم کنیم.

واکنش وزیر صنعت به قطع برنامه‌ریزی‌شده برق صنایع/ بخش‌های صنعتی ‌اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند

عباس علی‌آبادی در نشست صمیمی با مدیران صنعت استان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی این استان اظهار داشت: ابتدا باید آب از دریا به استان سمنان منتقل شده و فرایند شیرین‌سازی آن در مقصد انجام شود. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان صراحتاٌ مخالف شیرین‌سازی آب در مقصدند و معتقدند که این مهم سبب استهلاک زودهنگام تأسیسات و خط لوله انتقال آب خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه که چه تدبیری برای جلوگیری از خرابی تأسیسات و خط لوله انتقال آب دریا به استان سمنان با اجرای این پروژه به‌صورت "شیرین‌سازی در مقصد" اندیشیده است، افزود: در حوزه رفع کمبود آب، تلاش خود را خواهم کرد تا برای استان سمنان کار اساسی و زیربنایی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه اختصاص تنها سه درصد از آب مصرفی استان سمنان به بخش صنعت، بسیار ناچیز است، افزایش سهم این بخش از مجموع منابع آبی این استان را خواستار شد و اضافه کرد: البته در این زمینه ابتدا باید از بهره‌وری در مصرف آب آغاز کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه بهره‌وری مردم دیار کویری قدر آب را بیشتر می‌دانند، خاطرنشان کرد: البته باید در حوزه کشاورزی کشور از کشت جالیز به سمت کشت گلخانه‌ای برویم.

علی‌آبادی عنوان کرد: باید به کمک بخش کشاورزی بیاییم تا بهره‌وری مصرف آب را در این بخش افزایش دهیم و آب صرفه‌جویی شده در بخش کشاورزی به صنعت اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان به دنبال این هستیم تا این استان را در مصرف برق بی‌نیاز کنیم افزود: البته این مهم با آغاز بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان آغاز شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با تکمیل بخش بخار نیروگاه شهید باکری که ‌کار احداث آن آغاز شده است، حدود 400 مگاوات به ظرفیت تولید برق در این نیروگاه افزوده می‌شود و این ظرفیت در اختیار صنایع استان سمنان قرار خواهد گرفت.

علی‌آبادی استفاده از تجهیزات ایرانی برای توسعه نیروگاه سمنان را باعث افتخار دانست و افزود: استفاده از تجهیزات ایرانی در طراحی و احداث نیروگاه سمنان این نکته را بیان می‌کند که قرار نیست هیچ‌گاه فعالیت این نیروگاه قطع شود.

وی با اشاره به قطع برنامه‌ریزی‌شده برق برخی صنایع کشور در پیک مصرف برق در تابستان امسال عنوان کرد: نباید بخش‌های صنعتی را که مولد هستند و اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند از برق محروم کنیم تا بخش‌های دیگر برق داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم استان سمنان به‌نوعی خادم زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) هستند و باید این افتخار را قدر بدانند گفت: امروز همه مردم و مسئولان استان سمنان باید کمک کنند که بهترین خدمت به زائران حرم مطهر رضوی ارائه شود.

وی به فعالان صنعتی استان سمنان قول داد تا در آینده نزدیک، جلسه‌ای به‌صورت تخصصی در خصوص صنایع استان سمنان برگزار کند.

انتهای پیام/363/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.