وزیر دفاع لبنان از ادامه تحقیقات درباره حادثه تیراندازی به خودروی خود خبر داد و گفت: این موضوع را در دایره ترور قرار نمی‌دهم.

ادامه تحقیقات درباره ترور ناموفق وزیر دفاع لبنان

«موریس سلیم» وزیر دفاع دولت پیشبرد امور در لبنان، از تداوم تحقیقات درباره ترور ناموفق خبر داد.

وزیر دفاع لبنان، شب گذشته (پنجشنبه، ۱۰آگوست) طی گفت‌وگو با شبکه «المیادین» تصریح کرد: موضوع تیراندازی به خودروی‌ام را حکماً در دایره ترور قرار نمی‌دهم.

سلیم درباره جزئیات حادثه روز گذشته توضیح داد: از دفترم در جسر الباشا حرکت کرده بودم که ماشینم هدف تیراندازی قرار گرفت. وی افزود: پلیس نظامی و سرویس‌های امنیتی وظیفه خود را برای تکمیل تحقیقات، جمع‌آوری تمام داده‌ها و شواهد انجام می‌دهند.

وزیر دفاع لبنان تاکید کرد: نتایج ارزیابی و قرائت نهادهای ذیربط درخصوص دلیل این حمله به خودرو، برای من کافی خواهد بود. سلیم در ادامه خاطرنشان کرد: من در راس یک نهاد نظامی هستم که مبنای امنیتی لبنان است، اما این دلیلی برای هدف قرار دادن وزیر دفاع یک کشور نمی‌شود.

او در پایان این گفت‌وگو تاکید داشت: همه نیروهای امنیتی برای محافظت از کشور و مردم خود تلاش زیادی می‌کنند تا در معرض هیچ آسیبی قرار نگیرند.

بعد از ظهر روز گذشته، پنجشنبه بود که رسانه‌های لبنانی خبر دادند چند فرد ناشناس در منطقه «جسر الباشا» در بیروت به سمت خودروی وزیر دفاع این کشور به قصد ترور، تیراندازی کرده‌اند ولی این مقام لبنانی، جان سالم به در برده است.

وزیر دفاع لبنان هم بعد از این سوء قصد، با انتشار پیامی خبر داد که سالم است، ولی شیشه عقب خودروی وی، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است؛ هنوز مشخص نیست چه کسانی عامل این حمله بوده‌اند و تحقیقات در خصوص اهداف این حادثه ادامه دارد.

جنبش حزب‌الله لبنان هم دو شب گذشته، چهارشنبه در بیانیه‌ای خبر داده بود که یک کامیون متعلق به این گروه مقاومت هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و یکی از نیروهای این جنبش پس از جراحت شدید، در بیمارستان به شهادت رسیده است.

در این بیانیه آمده است که این کامیون در حال حرکت از منطقه «البقاع» در جنوب به سمت بیروت بود که در منطقه «الکحاله» (در ۱۱ کیلومتری جنوب شرق بیروت) واژگون می‌شود که پس از این حادثه افراد مسلح ناشناس از دور و اطراف، نزدیک جاده شده و شروع یه سنگ‌پراکنی به سمت کامیون می‌کنند.

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز با اعلام اینکه تحقیقات در خصوص این حادثه آغاز شده، خواستار آرامش همه طرف‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.