مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۳۸۹ میلیارد تومان پروژه های اضطراری تنش آبی در استان زنجان تعریف شده است که با اجرای کامل این پروژه ها، گام بزرگی در راستای مدیریت بحران در حوزه تامین و توزیع آب برداشته می شود.

اجرای پروژه های اضطراری تنش آبی در استان زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: احداث مخزن ۱۵۰۰۰ متر مکعبی شهر زنجان، حفر و تجهیز ۱۶ حلقه چاه، احداث خط انتقال کمربندی شمالی، احداث خط جمع آوری و انتقال چاه های غرب زنجان، احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی شهر قیدار، حفر و تجهیز چاه های بحران در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و ماهنشان از جمله طرح های شاخص رفع تنش آبی در استان زنجان است. 

وی افزود: با وجود خشکسالی و کمبود در منابع آبی، آبرسانی در استان زنجان نسبت به گذشته بهبود یافته و از وضعیت پایداری برخوردار است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۳ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان زنجان اجرایی شده و اهالی این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

علیرضا جزء قاسمی ظهار کرد: برای اجرای این طرح ها، اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

جزء قاسمی ادامه داد: شهرستان خدابنده ۲۲۵ روستا دارد که ۱۷۳ روستای آن تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار داشته و هم اکنون ۶۰ طرح آبرسانی نیز در این شهرستان در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: در راستای اولویت های شرکت آبفا، توسعه خدمات و زیرساخت های آبرسانی در مناطق روستایی استان با جدیّت در دستور کار قرار داشته و امسال ۲۰۰ طرح آبرسانی روستایی در استان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در ۴ ماهه اول سالجاری و در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مشترکین استان، میزان ۳۷ میلیون متر مکعب استحصال شد. 

علیرضا جزء قاسمی اضافه کرد: از این میزان آب استحصال شده، ۳۱ میلیون متر مکعب از محل منابع آب زیر زمینی و حدود ۶ میلیون متر مکعب نیز از منابع آب سطحی استان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: علیرغم تثبیت حجم آب پشت سدهای استان و به منظور مدیریت مخازن پشت سدهای آب استان، میزان برداشت آب از سدهای "کینه ورس" و "تهم" به میزان ۳۷ درصد کاهش داشته است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.