مدیرکل کمیته امداد فارس تهیه و اهدای ۷۰۰ سری جهیزیه نوعروسان نیازمند با ارزش ۳۵ میلیون تومان با کمک خیران در ۴ ماهه امسال را از اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: ۷ هزار زن سرپرست خانواده در سطح استان از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

اهدای ۷۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان فارس

به گزارش قدس آنلاین،  مرتضی موصلی صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: مهمترین تاکید و مطالبه‌ای که رهبرمعظم انقلاب، نخبگان و مجلس شورای اسلامی داشتند مبحث توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۳ محور اقتصادی با رویکرد اشتغال و کارآفرینی به‌ویژه در حوزه کسب و کارهای خرد؛ محور توانمندسازی فکری و فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی است که این محورها ارتقای جامعه سطح هدف را دنبال می‌کند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه توانمندسازی اجتماعی در راستای ارتقاء منزلت زن و کرامت خانواده‌هاست، گفت: استان فارس افتخار خدمت‌رسانی به ۴ هزار نفر جمعیت معادل ۳۵۰ هزار نفر را دارد که از این تعداد ۱۶۴ هزار خانواده در سطح استان معیشت بگیر هستند و تلاش مجموعه امداد استان بر این است که در تحقق توانمندسازی ۳ محور فوق گام جدی بردارد.

موصلی بر ضرورت توسعه سهم و نقش مردم در پیشبرد ماموریت‌های امداد امام تاکید کرد و افزود: با اتکاء به منابع دولتی نمی‌توان در راستای توانمندسازی قدم برداشت لذا کمیته امداد در این مسیر افزایش سهم و نقش مردم در حوزه‌های " سنت حسنه انفاق و نیکوکاری" را در پیش گرفته و دستاوردهای ارزنده را در این زمینه داشته است که در چند سال اخیر ۳۶۵ مرکز نیکوکاری با ظرفیت مردمی در سطح استان در حال فعالیت است.

مدیر کل کمیته امداد فارس در بخش دیگری با تصریح بر اینکه جذب منابع مالی در کاهش فقر رشد قابل توجهی داشته است که این مهم از جمله سیاست‌های امداد است، گفت: در جامعه هدف امداد توانمدسازی حقوقی نیز دنبال می‌شود. 

موصلی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های امروز جامعه رشد تولید، مهار تورم و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است، افزود: در چهار ماهه امسال سهم اشتغال نیازمندان کمیته امداد امام فارس با عنایت مجموعه نظام و دولت از محل تبصره ۱۶ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که رشد ۴۲ درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه ۹۷.۲ دهم درصد منابع اشتغال نیازمندان با همکاری بانک‌ها در سال گذشته جذب شد و در مسیر کارآرفرینی و جامعه  مورد هدف قرار گرفت، افزود: بر حسب ارزیابی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی "کمیته امداد فارس" بعنوان یکی از ۳ دستگاه برتر کشور در حوزه اعتبارسنجی و راستی آزمایی معرفی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در حوزه مشاغل مورد نظر ماست، گفت: تعداد ۴۹ هزار دانش آموز و ۴۵۰۰ دانشجو در استان فارس از ظرفیت‌های فرهنگی امداد بهره‌مند می‌شوند، همچنین بیش از ۷۰۰ نخبه علمی، تحصیلی، ورزشی و فرهنگی در سطح ملی نقش آفرینی کردند و از خدمات امداد بهره‌مند شدند.

موصلی، تهیه و اهدای ۷۰۰  سری جهیزیه نوعروسان نیازمند با ارزش ۳۵ میلیون تومان  با کمک خیران در ۴ ماهه امسال را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: بیش از ۷ هزار زن سرپرست خانواده در سطح استان از خدمات بیمه‌ای  استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به مبحث مسکن، بیان کرد: در سال گذشته جامعه هدف امداد فارس ۲ هزار و ۱۷۲ واحدبوده که به همین تعداد واحد منزل مسکونی تحویل مددجویان شده است که منابع آن از محل خیران، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی بوده است. همچنین حوزه مسکن ملی امسال نیز ساخت تعداد ۲۳۰۰ واحد را آغاز کردیم که نزدیک به ۵۶۰۰ واحد را هدفگذاری کرده‌ایم.

موصلی گفت: در جامعه کنونی علی رغم اینکه با مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم، اما با عنایت خیران و فرهنگ شریف مردم استان فارس و احساس مسئولیتی که داشتند در ۴ ماهه امسال  در بهره‌گیری از ظرفیت خیران شاهد رشد ۸۶ درصدی بوده‌ایم.  

وی با بیان اینکه در زمینه صدقات رشد ۴۸ درصد را داشته‌ایم که میزان اعتبار آن ۱۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: در حوزه طرح اکرام و ایتام محسنین ۸۲ میلیاردتومان کمک شده که افزایش ۵۲ درصدی، درمبحث زکات با فرهنگسازی که اتفاق افتاد در ۴ ماهه امسال شاهد رشد ۹۵ درصدی بودیم که میزان ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.  

مدیر کل کمیته امداد فارس در پایان با بیان اینکه در ایام دهه اول محرم ۳ هزار حامی برای شیرخوراگان داشته ایم، گفت: پارسال حدود ۳۰۷ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد که سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان بود و تعداد ۲۲ هزار خانوار هم در سطح استان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.