کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: با توجه به افزایش گرما و وزش باد، باید مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از خسارت‌ها انجام شود.

افزایش گرما و خیزش گردوخاک در بوشهر/ احتمال خسارت به کشاورزان

به گزارش قدس انلاین، طلیعه محمدی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت فردا و روز سه شنبه سرعت وزش بادهای شمال شرقی تا جنوب شرقی در سطح استان و روی دریا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در این مدت ضمن افزایش تلاطم دریا احتمال خیزش گرد و خاک محلی در برخی از نقاط دور از انتظار نیست اضافه کرد: طی این مدت دمای هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و از بامداد فردا افزایش سرعت باد با احتمال وقوع گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) تصریح کرد: نسبت به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال شرقی – جنوب شرقی، وقوع گردوخاک محلی هشدار داده می‌شود.

محمدی از افزایش گرمای هوا، خیزش گردوخاک محلی و کاهش موقت دید افقی، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از وزش باد انجام و از سفرهای غیرضروری دریایی و قرار گرفتن زیر درختان و سازه‌های ناپایدار و تابلوهای شهری پرهیز شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد امروز شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۲ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر و از بامداد فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.