یک فروند بالگرد نیروی هوایی نیجریه به دنبال شلیک شبه نظامیان کمین کرده در مرکز این کشور سرنگون شد.

سرنگون شدن بالگرد نظامی نیجریه با شلیک شبه نظامیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک فروند بالگرد نظامی ارتش نیجریه  در جریان کمین شبه نظامیان  سرنگون شد. 

به گزارش شبکه خبری «العربیه» در ادامه درگیری‌ها در نیجریه،کشور واقع در آفریقا یک فروند بالگرد نیروی هوایی این کشور دوشنبه شب به وقت تهران در ایالت «نیجر» در مرکز نیجریه سرنگون شد.

بر اساس این گزارش، منابع محلی گفتند که علت سرنگون شدن این بالگرد شلیک‌های شبه نظامیان بوده است. «ادوارد گابکوت» سخنگوی نیروی هوایی نیجریه گفت که این بالگرد نزدیک روستای «چوکوبا» سقوط کرد. وی بدون شاره به تلفات این سانحه و نوع بالگرد گفت که تحقیقات در حال انجام است.

۲ منبع نظامی گفتند که شبه نظامیان به بالگردی که برای تخلیه قربانیان حمله روز یکشنبه که منجر به کشته شدن دستکم ۱۰ نظامی شد، شلیک کردند. برخی منابع خبری شمار کشته شدگان این سانحه را ۲۶ نفر اعلام کردند.

شبه نظامیان در سراسر مرکز و شمال غربی نیجریه حضور دارند.گروه تروریستی بوکوحرام وابسته به داعش در شمال نیجریه  فعال است. شمال غربی نیجریه نیز یکی از پر هرج و مرج‌ترین مناطق این کشور است. تخمین زده  شده که ۳۰۰۰۰ راهزن مسلح در  این منطقه حضور دارند. مقام‌های دولتی نیجریه اعلام کرده‌اند که راهزنان با گروه تروریستی بوکوحرام در ارتباط هستند.

تروریست‌های بوکوحرام روز یکشنبه در ۲ حمله جداگانه در شمال شرقی نیجریه، واقع در آفریقا ۱۳ نفر از جمله سه نظامی را کشتند.این گروه تروریستی  این حمله را به پایگاه نظامی در «وولاری» نزدیک شهر «کوندوگا» در ایالت بورنو انجام داد.

«ابراهیم لیمان» یکی از مقام‌های نظامی نیجریه گفت: «تروریست‌های بوکوحرام از پوشش تاریکی و مزارع ذرت که در حال برداشت هستند برای حمله به این پایگاه استفاده کردند.»

بوکوحرام در هفته‌های اخیر حملات خود را تشدید و بسیاری را مجبور به ترک منازل خود به ویژه در مناطق روستایی کرده است.

بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به سه میلیون تن بی خانمان شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.