رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در دارایی نامشهود، گفت: سرمایه‌گذاری در دارایی نامشهود در سال ۲۰۲۱ در سطح جهان نزدیک به ۷۴ تریلیون دلار بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۵ درصد رشد داشت.

رشد ۲۵ درصدی سرمایه‌گذاری دارایی نامشهود در سال ۲۰۲۱

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدصادق خیاطیان» امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود اظهار داشت: در مورد اهمیت دارایی نامشهود باید به سرمایه گذاری در این دارایی اشاره کرد که در آینده اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد.

وی افزود: سهم ۱۲ درصدی دارایی‌های نامشهود از اقتصاد کشورهای پیشرفته در برخی منابع ذکر شده است؛ در نتیجه ما نیز باید به این حوزه بپردازیم.

خیاطیان تصریح‌کرد: عدم آشنایی و اطلاع، سرمایه‌گذاری را در این حوزه با چالش مواجه کرده بود، اما سال گذشته یک شرکت با پذیرش دارایی نامشهود توانست وارد بورس شود که اتفاق خوبی بود.

وی با بیان اینکه گزارشی درباره سهم سرمایه‌گذاری های نامشهود در کشور نداریم، ادامه‌داد: وزارت اقتصاد می‌تواند گزارشی به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاری در این حوزه تهیه کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: نقدشوندگی دارایی‌های نامشهود یک معضل است و به این منظور باید بازاری شکل بگیرد. تجربه‌ای که در این خصوص داشتیم نتیجه مطلوبی نداشته و باید آسیب‌شناسی بر روی آن انجام شود.

خیاطیان گفت: ابزارهای مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند مشوق توسعه اقتصاد نامشهود باشد و در شرایط کنونی کشور سرمایه گذاری های خطرپذیری مورد نیاز است که بحث دارایی‌های نامشهود می‌تواند در این حوزه اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.