۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 906164

آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۳ شرکت از روسیه، قزاقستان و اسلواکی اعمال کرده که مظنون به دور زدن تحریم‌ها در معاملات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی هستند.

تحریم یک شرکت قزاقستانی از سوی آمریکا

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ۳ نهاد حقوقی ثبت شده در قزاقستان، اسلواکی و روسیه را تحریم کرد.

شرکت «وروس» (روسیه)، شرکت با مسئولیت محدود مهندسی دفاع (قزاقستان) و «Versor S.R.O» (اسلواک) مظنون به دور زدن تحریم‌ها در معاملات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی هستند.

۳۰ مارس سال جاری، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده یک شهروند اسلواکی به نام «آشوت مکرتیچف» را به دلیل تلاش برای تسهیل معاملات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، وی انتقال بیش از چندین نوع سلاح و مهمات به روسیه را در ازای تعدادی کالا در کره شمالی سازماندهی کرده است.

خزانه داری آمریکا اعلام کرد: مکرتیچف رئیس، بنیانگذار و مالک «وروس» است. مکرتیچف با نمایندگان خدمات تدارکات کره شمالی همکاری می‌کند و از «ورسور» برای مذاکره با شرکت‌های خارجی استفاده کرده است.

در دسامبر سال جاری، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهارات ایالات متحده در مورد ارسال تسلیحات به روسیه از کره شمالی را رد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.