رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به احتمال آلوده شدن آب سد هراز توسط شیرابه‌های لندفیل عمارت گفت: تاریخ توقف عدم ورود زباله به این محل باید ظرف یک هفته آینده مشخص شود.

سلاجقه: تکلیف سایت زباله آمل باید ظرف یک هفته روشن شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از تسنیم، علی سلاجقه در چهل و چهارمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به تکلیف رئیس جمهوری مبنی بر ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند در استان‌های شمالی کشور اظهار کرد: با توجه به احداث سد هراز در نزدیکی محل دفن زباله شهرستان آمل(لندفیل عمارت)، وزارت نیرو باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از آلوده شدن آب این سد را پیش‌بینی کند.

وی تصریح کرد: در مورد محل دفن زباله آمل باید چند اقدام جدی انجام شود؛ اول آنکه تاریخ توقف عدم ورود زباله به این محل مشخص شود. علاوه بر آن باید این زمان‌بندی ظرف یک هفته آینده صورت بگیرد. دومین اقدام آن است که محل‌های جایگزین به‌نحوی مشخص شوند که تنش‌های اجتماعی به دنبال نداشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین بر ضرورت تسریع در احداث تأسیسات بازیافت زباله‌های خشک و کارخانه زباله‌سوز برای زباله‌های غیر قابل بازیافت تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مدیریت پسماندهای دارویی گفت: سالانه اعتبارات زیادی برای واردات دارو تخصیص می‌یابد که لازم است وزارت بهداشت با یک تحلیل آماری در خصوص بیماری‌هایی که بیشترین واردات دارو را به خود اختصاص داده‌اند همچنین آموزش و فرهنگسازی، اقداماتی را برای کاهش پسماندهای دارویی و امحای اصولی آن انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه، نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص دستور کار جلسه پرداختند.

به گزارش تسنیم، لندفیل عمارت در استان مازندران در کنار سد هراز قرار گرفته و به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر مکان‌یابی شود. در غیر این صورت شیرآبه، آب سد را آلوده می‌کند. وزارت نیرو نیز به همین دلیل کار ساخت سد را متوقف کرده است و باید محل جدیدی به جای این سایت در نظر گرفته شود.

این موضوع به یکی از موضوعات اصلی در کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور تبدیل شده است و دستگاه‌های ناظر به دنبال راه حلی برای مکان‌یابی جدید سایت زباله و ادامه عملیات عمرانی ساخت سد هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.