۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
کد خبر: 906335

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: عرضه مرغ در بازار بیشتر از تقاضاست.

عرضه مرغ در مشهد بیش از تقاضا شده است

به گزارش قدس خراسان، محمد میری دیسفانی درباره سامان دهی بازار مرغ در مشهد اظهار کرد: باتوجه به برنامه ریزی‌هایی که درراستای تأمین مرغ موردنیاز مشهد صورت گرفت، اقدامات خوبی طی هفته‌های اخیر انجام شده است. از جمله این اقدام ها، سامان دهی شبکه عرضه و توزیع مرغ در بین واحدهای صنفی شهر مشهد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه عرضه مرغ در بازار بیشتر از تقاضاست، بیان کرد: در سطح شهر مشهد بالغ بر ۸۰۰ واحد صنفی مشمول فعالیت و عرضه مرغ وجود دارد. یکی از مسائلی که در کارگروه تنظیم بازار شهرستان مشهد دنبال کردیم، شناسایی واحدهای عرضه کننده مرغ گوشتی بود که راستی آزمایی شوند. کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مختلف از جمله بسیج اصناف، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی تشکیل شده‌است و روزانه مشغول پایش و رصد واحدهای صنفی هستند.

وی افزود: ۹۵ درصد نیاز شهر مشهد از سایر شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان تأمین می‌شود. برنامه ریزی درباره تعیین سهمیه مشخص برای آن دسته از شهرستان‌هایی که متولی و قطب تأمین مرغ گوشتی در سطح استان هستند، صورت گرفت و شهرستان‌ها موظف شدند درراستای تخصیص سهمیه مشخص شده برای شهر مشهد اقدام کنند.

میری دیسفانی ادامه داد: حداقل باید ۵۰ درصد کشتار روزانه استان در شهر مشهد توزیع شود. با انسجامی که بین بخش خصوصی و دولتی در استان صورت گرفت، این اتفاق افتاد و شاهد عرضه روزانه بین ۵۰ تا ۸۰ درصد مرغ کشتار استان در شهر مشهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: فروش مرغ قطعه بندی به صورت فله از دو هفته گذشته ممنوع شده است و اکنون به صورت بشقابی و با بسته بندی حداکثر دو کیلوگرم با تأییدیه شبکه دام پزشکی و نرخ‌های مصوب توسط تنظیم بازار انجام می‌شود. با هرگونه عرضه خارج از شبکه و عرضه مرغ قطعه بندی به صورت فله و خارج از مصوبات کارگروه برخورد می‌شود. از ابتدای مرداد حدود ۵۰ واحد متخلف برای اعمال قانون به تعزیرات معرفی شده‌اند و حتی پلمب واحد صنفی نیز داشته ایم. روند پایش‌ها و نظارت‌های روزانه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: مصرف کنندگان عمده نیز قبلا نیاز خود را از واحدهای صنفی شهر مشهد تأمین می‌کردند، اما اکنون این مصارف عمده را به سمت بازار سپاد و مباشران اصلی تأمین و توزیع سوق داده ایم تا دیگر نیاز خود را از واحدهای صنفی شهر مشهد تأمین نکنند که خللی در روند عرضه مرغ بسته بندی ویژه خانوار ایجاد نشود.

میری دیسفانی با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای صنفی، مرغ را به قیمت ۷۳ هزار تومان و حتی کمتر عرضه می‌کنند، گفت: در تیرماه جوجه ریزی خوبی انجام شد که نسبت به خردادماه و مدت مشابه سال گذشته روند مطلوبی داشته و مرغ بیشتری در شهریورماه وارد بازار می‌شود. بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در تیرماه در سطح استان انجام شده است. دیگر صف مرغ نداریم، بلکه مازاد تولید داریم، بازار مرغ اشباع شده است و مشکلی در تأمین و توزیع مرغ نداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.