یک متخصص سلامت در بلایا و فوریت های پزشکی، برای آن دسته از مادران باردار که قصد حضور در راهپیمایی اربعین را دارند، توصیه هایی داشت.

توصیه هایی برای حضور بهتر مادران باردار در راهپیمایی اربعین

آرزو دهقانی، با اشاره به توصیه‌هایی به مادران باردار که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، گفت: بهتر است که مادران باردار راه رفتن را به زمان‌های خنک همچون بعدازظهر، غروب و شب و صبح‌ها تا قبل از طلوع آفتاب موکول و بعد از هر نیم تا یک‌ساعت پیاده‌روی باید حداقل ۱۰ دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: مادران باردار در صورتی که مسیر را با خودرو طی می‌کنند باید بعد از هر دو ساعت تردد با وسایل نقلیه ۲۰ دقیقه از ماشین پیاده شده و قدم بزنند. مادر باردار در حین پیاده روی نباید وسیله یا کوله سنگین حمل کند. بهتر است مادران باردار در حین استراحت، پای خود را کمی بالاتر قرار دهند و در صورت امکان کف پا در زمان استراحت بر روی بطری یخ زده ماساژ داده شود. انجام ماساژ عضلات ساق پا نیز به گردش خون و رفع خستگی مادران کمک می‌کند.

دهقانی با بیان اینکه زنان باردار حتماً باید پوشش و کفش مناسب استفاده کنند، گفت: پوشیدن لباس راحت و آزاد و نخی، جوراب نخی و کلاه نقابدار در هوای گرم و در پیاده روی طولانی از گرمازدگی پیشگیری می‌کند و استفاده از این نوع پوشش به زنان باردار پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: بهداشت فردی باید با دقت توسط زنان باردار رعایت شود. خانم باردار باید از لباس زیر مناسب و راحت استفاده و آن ها را روزانه و به صورت مرتب تعویض کند. شستن دست‌ها قبل از مصرف مواد غذایی و بعد از استفاده از توالت‌های عمومی ضروری است.

این متخصص سلامت در بلایا و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مادران باردار در راهپیمایی اربعین داروهای تجویزی پزشک و آخرین نسخه دارویی را نیز باید به همراه داشته باشند. حتماً باید قبل از سفر داروهای مصرفی خود را فهرست کنند و آن ها خود را در کیسه ضد آب یا در قوطی قرار دهند که در مسیر خراب نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.